Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Sob Lis 14, 2009 12:22 pm Temat postu: Silnik parowy przelotowy |
|
|
Witam wszystkich forumowiczów!
Mam 17 lat i mieszkam w Ostrowie Wielkopolskim. Tematyką maszyn parowych zajmuję się od 3 lat. Od jakiegoś czasu przeglądam forum i postanowiłem przyłączyć się do dyskusji.
Chcę przedstawić mój kolejny projekt. Jest to silnik parowy przelotowy.
Oto film pokazujący pracę silnika przy ciśnieniu pary 2 atmosfer.
http://www.youtube.com/watch?v=ABscUXsR7lY
Silnik wykonany w domowym warsztacie bez użycia tokarki czy frezarki. Połączenia lutowane palnikiem na propan-butan.
Cylinder miedziany, tłok aluminiowy toczony na wiertarce stołowej, uszczelniony konopiami.
Skok tłoka 18mm, średnica 26mm.
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 9:36 am Temat postu: |
|
|
Hello
Wygląda inaczej. Nie mówię, że źle. Coś w sobie ma. Może to, że mało jest takich konstrukcji. I najważniejsze, że dobrze działa. Jaki miał kocioł? _________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 11:21 pm Temat postu: |
|
|
Kocioł można zobaczyć tutaj http://www.technique.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=182
Pierwotnie silnik miał wyglądać tak, jak ten opisany w tym temacie http://www.technique.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=134 jednak rozrząd pary za pomocą kulki przy silniku jednocylindrowym nie zdał u mnie egzaminu. Podejrzewam, że przy silnikach wielocylindrowych pomysł ten może się sprawdzić.
Postanowiłem przerobić rozrząd i zamiast kulki wykorzystałem suwak napędzany od wału korbowego. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią Lis 27, 2009 9:44 am Temat postu: |
|
|
Witam, mam pytanie, czy silnik parowy przelotowy działa inaczej od znanych wszystkim konstrukcji? _________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią Lis 27, 2009 9:44 am Temat postu: |
|
|
Witam, mam pytanie, czy silnik parowy przelotowy działa inaczej od znanych wszystkim konstrukcji? _________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Pią Lis 27, 2009 5:37 pm Temat postu: |
|
|
Skan z książki "Budowa maszyn cz. II maszyny i urządzenia energetyczno - cieplne" Zygmunt Zieliński
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
Pastor
Dołączył: 03 Sie 2007 Posty: 112 Skąd: Ś-ca
|
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 10:06 am Temat postu: |
|
|
Rozrząd "przy pomocy kulki" wymaga dużego momentu zamachowego i sporego ciśnienia. Spotkałem się z silnikiem spalinowym od motoroweru przerobionym na prosty silnik uniflow własnie w ten sposób. Działał prawidłowo od około 3000 obr/min, ale w miejsce koła magnesowego miał kilkukilogramowe żeliwne koło zamachowe.
Silniki uniflow z rozrządem napędzanym zewnętrznie nie mają tych ograniczeń.
BTW - bardzo fajny silniczek zbudowałes. Gratuluję  |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 10:17 pm Temat postu: |
|
|
Ostateczna wersja silnika. Umieszczony na postumencie z kątownika wraz z prądnicą. W roli prądnicy silnik prądu stałego 12V od dmuchawy samochodowej.
Zmieniłem rozrząd z suwaka na kulkę od łożyska, która dociskana jest ciśnieniem pary do stożka. Zamiast tłoka kulkę unosi pręt. Można regulować kąt wpuszczania pary i ilość, która trafia do cylindra.
I jeszcze link do filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=hJ90M0VkpZM |
|
Powrót do góry |
|
 |
|