Technique.pl  

Aktualizacje są dostępne tylko na nowej wersji strony.   Zapraszamy!


  • Strona główna
  • Manifest
  • O nas i stronie
  • Pomoce naukowe
  • Szkolna maszyna parowa
  • Katalog pomocy naukowych (1963)
  • Fizyka dla klasy VII (1965)
  • i inne...
  • Inne modele silników
  • Maszyny parowe
  • Silniki Stirlinga
  • i inne...
  • Muzea
  • Drobne porady
  • Magnetofony
  • Gramofony
  • Forum

  • Polskie modele naukowe (motoryzacyjne)

    Były produkowane w znacznej ilości rodzajów i odmian. Producent, starając się dopasować je do realiów, w trakcie produkcji potrafił wprowadzać do nich drobne modyfikacje. Niestety część modyfikacji wynikała także z ograniczenia kosztów produkcji.
    Modele te charakteryzują się dobrą dokładnością w wykonaniu i odwzorowaniu rzeczywistych obiektów oraz całkiem wysoką jakością wykonania. Najlepszym tego dowodem jest to, że dotrwały do naszych czasów. Oczywiście przez lata ulegały dekompletacji, ale generalnie zachowały się w dobrym stanie.
    Podstawowe wady: W nowszych modelach, w których pocieniano grubość scianek odlewów, potrafią one samoistnie pękać. Elementy wykonane z tworzyw sztucznych (głównie koła zębate) potrafią pękać od naprężeń wywołanych wiele lat wcześniej na skutek błędów montażu.


    Silnik czterosuwowy dolnozaworowy

    Silnik czterosuwowy dolnozaworowy

    Silnik dwusuwowy

    Silnik dwusuwowy

    Skrzynia biegów

    Skrzynia biegów

    Skrzynia biegów

    Skrzynia biegów - nawet dziś może być niezłym "gadżetem" na biurko...

    Skrzynia biegów

    Skrzynia biegów

    Niektóre modele przy renowacji wymagają dorobienia niektórych detali...

    Tylny most

    Tylny most

    Tylny most

    Tylny most

    Tylny most

    Silnik czterosuwowy górnozaworowy

    Silnik czterosuwowy górnozaworowy

    Przekładnia kierownicza

    Przekładnia kierownicza

    Przekładnia kierownicza

    dr inż. Maciej Tułodziecki, mgr inż. Szymon Dowkontt

    Powrót

    2006(c)VSA [ ]