Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik odrzutowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Technika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Sie 09, 2007 9:40 pm    Temat postu: Silnik odrzutowy Odpowiedz z cytatem

Hello

Z racji wakacji i odprężenia zamieszczam parę zdjęć "wnętrza" silnika odrzutowego produkowanego niegdyś w Polsce jako pomoc naukowa. Z racji braku typu i modelu nazwijmy go "V 4.10" - bo pod tą pozycją występuje w Katalogu Pomocy Naukowych i Zaopatrzenia Szkół 1963.



s20070808-sil-odrz-pw-DSC00010.JPG
 Opis:
 Rozmiar pliku:  23.6 KB
 Obejrzano:  1480 Raz(y)

s20070808-sil-odrz-pw-DSC00010.JPG



s20070808-sil-odrz-pw-DSC00008.JPG
 Opis:
Impresja :)
 Rozmiar pliku:  23.07 KB
 Obejrzano:  1500 Raz(y)

s20070808-sil-odrz-pw-DSC00008.JPG



s20070808-sil-odrz-pw-DSC00007.JPG
 Opis:
 Rozmiar pliku:  22.02 KB
 Obejrzano:  1554 Raz(y)

s20070808-sil-odrz-pw-DSC00007.JPG



s20070808-sil-odrz-pw-DSC00005.JPG
 Opis:
 Rozmiar pliku:  21.85 KB
 Obejrzano:  1534 Raz(y)

s20070808-sil-odrz-pw-DSC00005.JPG



s20070808-sil-odrz-pw-DSC00002.JPG
 Opis:
 Rozmiar pliku:  30.15 KB
 Obejrzano:  1587 Raz(y)

s20070808-sil-odrz-pw-DSC00002.JPG



_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Sie 26, 2007 2:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niezłe Wink Ale jaką to mogło mieć siłę ciągu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Sie 29, 2007 7:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Mówiąc szczerze nie wiem. Podobne silniki potrafią rozpędzić całkiem spory model odrzutowca do ponad 150km/h.
Wytwórca podobnych silników z Nowej Zelandii ( http://aardvark.co.nz/pjet/pjetkit.htm ), przy podobnych rozmiarach zapewnia, że jego silniki mają ciąg rzędu od 4 do 6kg (w ofercie ma też silniki mające jakoby 45kg, a nawet większe).

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Wrz 02, 2007 8:31 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czym to wogule jest napędzane, chyba nie benzyną samochodową?

Ostatnio zmieniony przez Szakal dnia Wto Cze 24, 2008 1:26 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Wrz 02, 2007 7:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Dokładnie tak. Benzyną samochodową Wink

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Wrz 02, 2007 11:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Ja zawsze myślałem, że nie benzyna tylko naftą lotniczą czy czymś, a tak wogóle to ten rozbebeszony silnik po złożeniu by działał?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 11:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello
Szakal napisał:
a tak wogóle to ten rozbebeszony silnik po złożeniu by działał?

Powinien. Pewno na koniec września lub początek października spróbujemy go odpalić.

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Wrz 07, 2007 3:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
To nagraj jakiś ładny filmik z jego pracy, uuuuu nie mogę sie doczekać Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
unblack



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Cze 20, 2008 10:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest tzw. silnik pulsacyjny.
Z tego co wiem to w Polsce produkowany był do modeli samolotów pod nazwą GADO-300.
Tego typu silniki, trochę bardziej skomplikowane produkowali Niemcy w czasie II wojny światowej do napędzania bomb, czy właściwie rakiet V-1
Taka rakieta wygladała jak bezzałogowy samolot.
Silnik może być zasilany w zasadzie wszystkim co ciekłe, gazowe i palne, no moze poza olejem napędowym.
Takie paliwa jak benzyna, nafta, nawet spirytus moga zasilac silnik. No i oczywiście gaz;)


To co zamieściłes na zdjęciach to głowica i w zasadzie serce silnika.
Po rozłożeniu "na czynniki pierwsze" tej głowicy widać blaszkę- zawór.
Na youtube jest pełno filmików małuch modeli jak i potężnych silników-wpisać PULSEJET

Pozdrawiam:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 1:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy jest niebezpieczeństwo wybuchu takiego silnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
unblack



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 7:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm… czy może wybuchnac??
W zasadzie nie. To bardzo prosty silnik, w którym nie ma elementow ruchomych.
Dziala na tej zasadzie,ze paliwo jest doprowadzanie w postaci rozpylonej (ciescz) lub gazu do głowicy od strony-nazwujmy to-lejka-na zdjęciu 2 i 3 od gory. Może tez być wprowadzone bezpośrednio do komory spalania-rozna rozwiązania konstrukcyjne.
Nastepyje zaplon mieszanki paliwa i powietrza w komorze spalania. W skutek spalania a właściwie wybuchu bo jest to bardzo gwałtowne, powstaje wysokie cisnienie w komorze , które dociska zaworki do otworow głowicy -to ten „listek” na ostatnim zdjęciu. Wtedy spaliny maja tylko jedno ujscie przez dusze. Ponieważ komora spalania ma srednice wieksza niż dysza a co za tym idzie czynny przekroj dyszy jest mniejszy to sila rzeczy spaliny wylatuja z duza prędkością co nadaje ciag.
Potem cisnienie w komorze spalania spada, zawprki się otwieraja i cykl się powtarza.
Takicgh wybuchow w ciagu sekundy jest duzo-nie potrafie sprecyzowac ile, ale to wlasnie powoduje taki charakterystyczny dzwiek jakby charczenie ,zaworki-listki-uderzaja bardzo szybko o glowice co generuje ten dźwięk.
Jeżeli silnik nie jest ch;lodzony to rozgrzewa się do bardzo wysokich temperatur-przyjmuje kolor czerwony lub nawet zolty, wiec o poparzenie nie trudno. Natomiast trzeba uważać na zbiornik z paliwem czy to wlasnie jakas palna ciecz czy gaz, a w zasadzie najbardziej trzeba uważać gdy to jest gaz.
Wydaje mi się,ze wybuch samego silnika jest bardzo Malo prawdopodobny-pod warunkiem oczywiście jeżeli dysza ma odpowiednio duza srednice i nic jej nie zatka bo w przeciwnym razie to jest oczywiste ze przy zatkaniu dyszy lub zmniejszenie swiatla dyszy może skutkowac rozerwaniem silnika.
Bardzo prymitywna forma takiego silnika,jeżeli w ogole można mowic o silniku-jest JAMJET.
Ogladnijcie na youtube.Tylko uwaga żeby nie rozwalilo sloika:P

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Technika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group