No to wrzucam schemat.
Jest to tak zwana przepustnica zaworowa stosowana w większości parowozów jeżdżących w Polsce.
Pierwszy rysunek przedstawia przekrój przepustnicy:
1 główny grzybek o średnicy d1
2 tłok o średnicy d2
3 grzybek pomocniczy
4 trzon
5 krążek ograniczający
6 małe otwory
K przestrzeń zbieralnika pary
P kanały łączące przepustnicę z rurą przepustnicy
Średnice d1 i d2 są prawie identyczne, d1 jest minimalnie większa. Aby otworzyć przepustnicę trzeba najpierw unieść grzybek pomocniczy, dzięki temu ciśnienia naciskające na grzybek główny i na tłok wyrównują się i ciągnąc dalej za trzon można bez wysiłku unieść grzybek główny i tym samym otworzyć dopływ pary do przegrzewacza, a dalej do silnika.
Otwory 6 pozwalają na przepływ niewielkich ilości pary z kotła do przegrzewacza kiedy otwarty jest tylko grzybek pomocniczy -zabezpiecza to elementy przegrzewacza przed przepaleniem podczas jazdy na luzie tj. z zamkniętą przepustnicą. Czasem zamiast tych otworów stosuje się celową nieszczelność tłoka (brak pierścienia)
Drugi rysunek przedstawia mechanizm sterowania przepustnicą. Myślę że nie wymaga komentarza, ale jak czegoś nie zrozumiecie to piszcie.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Na tym forum nie możesz dołączać plików Możesz pobierać pliki z tego forum