Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zawory parowe
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacko68



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 11

PostWysłany: Nie Maj 13, 2007 11:13 pm    Temat postu: zawory parowe Odpowiedz z cytatem

Buduję aktualnie dość duży silnik parowy dwucylindrowy dwustronnego działania (średnica 43mm , skok tłoka 50mm), który będzie zasilany przepływową wytwornicą pary. nie mogę powiedzieć do napędu czego posłuży, bo weźmiecie mnie za szaleńca.
Potrzebuję do niego jakiś zawór parowy ale gdybym miał kupić to musiałbym zapłacić jakieś 100 euro (za najtańszy). Na szczęście potrzebuję tylko jeden... Macie jakiś pomysł? Acha ciśnienie ok 6,5 atm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 3:33 pm    Temat postu: Re: zawory parowe Odpowiedz z cytatem

Hello
jacko68 napisał:
nie mogę powiedzieć do napędu czego posłuży, bo weźmiecie mnie za szaleńca.


Bicykl? Łódź? Very Happy Generator elektryczny? Rolling Eyes

jacko68 napisał:

Potrzebuję do niego jakiś zawór parowy ale gdybym miał kupić to musiałbym zapłacić jakieś 100 euro (za najtańszy). Na szczęście potrzebuję tylko jeden... Macie jakiś pomysł? Acha ciśnienie ok 6,5 atm.


Szczerze mówiąc sam nie rozpatrywałem takiego zagadnienia, ale na myśl przychodzą mi zawory od instalacji pneumatycznych (np. warsztatowych, kompresorów itp.) i/lub zawory kulowe od instalacji CO... Question

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
avi



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 30
Skąd: Kędzierzyn - Kożle

PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 5:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj. Jeżeli chodzi o zawory bezpieczeństwa to łatwo mozna je wykonać jezeli masz dostęp do tokarki. Najlatwiej na kulce, mozna dobrać odpowiednie cisnienie na jego otwarcie. Osobiście wykonałem taki zaworek do sojego modelu. Oto foto


DSC05768.JPG
 Opis:
 Rozmiar pliku:  31.47 KB
 Obejrzano:  1098 Raz(y)

DSC05768.JPG



_________________
Tomasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
avi



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 30
Skąd: Kędzierzyn - Kożle

PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 5:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

foro z opisem
_________________
Tomasz


Ostatnio zmieniony przez avi dnia Wto Maj 15, 2007 10:20 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacko68



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 11

PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 12:00 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co myślicie o tym?
obracany stożek w jego dokładnym wycięciu w korpusie.
dociska go sprężynka.



cylinder z elementem dławicy.jpg
 Opis:
a oto jeden z moich cylindrów. prawda że piękny będzie?
 Rozmiar pliku:  117.98 KB
 Obejrzano:  1174 Raz(y)

cylinder z elementem dławicy.jpg



zawór parowy.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  59.41 KB
 Obejrzano:  1110 Raz(y)

zawór parowy.jpg


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 8:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello
jacko68 napisał:
co myślicie o tym?
obracany stożek w jego dokładnym wycięciu w korpusie.
dociska go sprężynka.


To klasyczne rozwiązanie stosowane od stu lat Wink

Jaka ma być średnica otworu w tym zaworze? Dla mnie trudne by było wykonanie wewnętrznego stożka, jeżeli miałby mieć względnie małe rozmiary. Przy dużych rozmiarach nie przejmował bym się i użyłbym zaworu kulowego...
Do tego będziesz miał tam 6-7 atmosfer, więc zapewne ta sprężyna będzie musiała być dość mocna, a zawór będzie musiał być dotarty, co sumarycznie zaowocuje dużymi oporami ruchu. Chyba, że "popuszczanie" przez zawór nie będzie Ci sprawiało problemu... IMHO dla mnie zawory stożkowe są dobre do zabawek, a w większych rozmiarach i ciśnieniach lepiej użyć zaworów dostępnych komercyjnie :/
Chociaż, przy skrajnie ograniczonym budżecie, "bezpłatnych możliwościach technologicznych" i konieczności zachowania jednorodnej stylistyki całego urządzenia to zawór stożkowy może być OK Very Happy

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jacko68



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 11

PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 4:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

problem z zworami kulowymi do wody polega na tym, że uszczelnienia się "przepalają" od wysokiej temperatury pary.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 7:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello
jacko68 napisał:
problem z zworami kulowymi do wody polega na tym, że uszczelnienia się "przepalają" od wysokiej temperatury pary.

Hmmm... Popatrzyłem pobierznie po cennikach i katalogach i faktycznie nie wygląda to różowo. Tzn. średnio nieduży zawór na odpowiednie ciśnienie i 200st.C faktycznie kosztuje ze 100 euro :/
Jest jeszcze grupa zaworów do 125st.C i są znacznie tańsze.
Planujesz przegrzewacz pary? Jaką ma mieć temperaturę "na wyjściu"?

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jacko68



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 11

PostWysłany: Sro Maj 16, 2007 12:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no coś około 250-300 st. C będzie.
trzeba na złomowiskach poszukać. (nie lubię tam chodzić bo czuję się jak jakiś margines społeczny, ale warto bo po chwili o tym się zapomina i można znaleźć bardzo dużo przydatnych elementów za grosze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacko68



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 11

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 10:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

znalazłem na złomowisku zawór ciepłowniczy, który( jak mi powiedziano w sklepie ciepłowniczym) nadaje się jak najbardziej do pary. ma mosiężne uszczelnienia i dławicę na pakuły. tak więc polecam to rozwiązanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Cze 19, 2007 1:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Ja myślałem o czymś takim:



schemat.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  43.19 KB
 Obejrzano:  1064 Raz(y)

schemat.jpg


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jacko68



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 11

PostWysłany: Sro Cze 20, 2007 1:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to rozwiązanie pewnie by się sprawdziło ale największy problem to uszczelnienie przepustnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sro Cze 20, 2007 11:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Hmm.. to może zawór iglicowy, niejestem pewien, ale chyba stosowano go w parowozach:



Zawór iglicowy.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  16.64 KB
 Obejrzano:  1098 Raz(y)

Zawór iglicowy.jpg


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Teigrek



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 100
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Cze 20, 2007 7:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szakal napisał:
Witam!
Hmm.. to może zawór iglicowy, niejestem pewien, ale chyba stosowano go w parowozach:

Przepustnice w parowozach to znacznie bardziej skomplikowane urządzenia, raczej trudne do wykonania w domu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Cze 21, 2007 1:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Trudne napewno, ale do wykonania. Bez schematu by się nie obeszło Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group