Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak uszczelnić tłok w cylindrze?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Augi



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 3:42 pm    Temat postu: Jak uszczelnić tłok w cylindrze? Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich!
Mam prośbę, potrzebuję informacji, porady jak uszczelnić tłok w cylindrze modelu maszyny parowej? Czy ktoś może podpowiedzieć coś sensownego. Z czego zrobić pierścienie?

_________________
Augi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
witek



Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 71
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 9:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeglądnąłem plany modeli, które posiadam i tylko w jednym przypadku zastosowano pierścień uszczelniający toczony z żeliwa.
Pozostałe przypadki są uszczelnień pozbawione.
Podejrzewam że duża szczelność potrzebna jest w większych silnikach, w których wymagana jest większa sprawność, z racji napędzania modelu okrętu lub lokomotywy.
Mam w planie budowę dużej maszyny parowej z rozrządem pary i tam chyba zastosuję pierścień na tłoku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lut 19, 2007 1:31 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Tak jak pisze kol.Witek. W małych maszynach (o średnicy cylindra do 20-30mm) praktycznie pierscienie się nie zdarzają. Raczej ważniejszy jest dobry system smarowania (ew. dobry smar wytrzymujący 100-120st.C) - który doszczelnia tłok.
Osobiście pierścień w takich modelu widziałem tylko raz: W modelu z lat 30-tych XXw. Cylinder był żeliwny, tłok mosiężny, z pierścieniem wykonanym z brązu. Zresztą przyglądając się temu pierścieniowi, nie jestem pewien na ile faktycznie spełniał rolę uszczelniającą, a na ile robił za "niewidoczny z zewnątrz techniczny ozdobnik".
Natomiast literatura podaje, że pierścienie wykonywano z żeliwa (w każdym razie w silnikach okrętowych).

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group