Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik parowy pionowy dwucylindrowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 7:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Sob Kwi 24, 2010 5:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wał korbowy

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 8:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Korbowody



Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Pią Maj 14, 2010 8:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podstawa silnika.

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 1:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Czw Sie 19, 2010 10:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JacekZ



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 4

PostWysłany: Pon Wrz 06, 2010 9:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nieźle to wygląda ale moim zdaniem korbowody są zbyt długie w stosunku do skoku tłoka, będziesz miał duże masy posuwisto-zwrotne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Teigrek



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 100
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Wrz 07, 2010 10:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zależy też na jakich obrotach ma pracować silnik. Jeśli na stosunkowo wolnych, to spore masy korbowodów nie powinny robić problemów, a ich długość powinna korzystnie wpłynąć na płynność pracy. Na wysokich obrotach mogą powodować nadmierne wibracje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Sob Wrz 11, 2010 1:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik będzie wolnoobrotowy. Korbowody mimo że długie są stosunkowo lekkie w porównaniu do krzyżulców z tłokami. Wał korbowy nie ma przeciwwag, na dodatek mimośrody sporo biją. Silnik ma w miarę ciężką podstawę ale i tak przy zbyt dużych obrotach zaczyna drgać.

kolejne zdjęcie: mechanizm sterowania rozrządem

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Nie Paź 03, 2010 12:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Sro Paź 27, 2010 8:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nowe suwaki okrągłe. Tłoczki toczone z mosiądzu. Pierścienie teflonowe. Moim zdaniem jest to najlepsze uszczelnienie: nie wymaga smarowania, wytrzymuje temperaturę pary. Pierścienie wytoczone są nieco większe niż średnica rurki. Rozcięte ściskają się i dokładnie przylegają.

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Maciej



Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 44
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lis 02, 2010 4:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie mogę się doczekać filmu z pracy maszyny. Kiedy przewidujesz uruchomienie?
_________________
pozdrawiam
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Wto Lis 02, 2010 8:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Maszyna parowa już działa, pracuję jeszcze nad połączeniem jej z alternatorem samochodowym. Postaram się sprężyć i jak najszybciej zamieszczę filmik Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Pią Lis 05, 2010 11:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Link do filmu. Miłego oglądania:D
http://www.youtube.com/watch?v=c55EgY28MQE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Lis 06, 2010 12:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ładna jest praca silnika Smile Prądnica pracuje naprawdę dobrze Smile
_________________
.::Szakal::.


Ostatnio zmieniony przez Szakal dnia Wto Maj 12, 2015 12:29 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group