Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik parowy pionowy dwucylindrowy
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Sob Sty 16, 2010 10:33 pm    Temat postu: Silnik parowy pionowy dwucylindrowy Odpowiedz z cytatem

Po ukończeniu silnika przelotowego zabrałem się za budowę kolejnej maszyny. Będzie to silnik pionowy, dwucylindrowy, bliźniaczy z korbami przesuniętymi względem siebie o 90 stopni. Rozrząd suwakowy z suwakami okrągłymi, stawidło Stephensona. Średnica cylindra: 39 mm, skok tłoka 60 mm.

W miarę postępu prac zamieszczać będę kolejne zdjęcia.

Blachy łączące cylindry i zawory.







Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Pon Sty 18, 2010 1:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Sty 19, 2010 2:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Puki co wygląda na potężną konstrukcję Smile
_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Wto Sty 19, 2010 2:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kołnierze i pokrywy zaworów.



Pokrywy cylindrów.

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Pon Sty 25, 2010 7:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem




Przylutowane przewody doprowadzające parę.

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 8:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolana i rozgałęzienia przewodów parowych.

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 10:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajnie jest widzieć jak taka maszyna nabiera kształtów w tak imponującym tempie Very Happy
_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 11:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przewody pary odlotowej.

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 5:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tłoki i suwaki

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 7:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Jakieś postepy? Oczekujemy dalszej części relacji Wink

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 10:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najbardziej jestem ciekaw widoku pracującego stawidła stephensona, jest to ciekawe rozwiązanie, będzie można zmieniać kierunek pracy silnika?
_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Sob Mar 06, 2010 5:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pokrywy z dławicami



Aktualnie pracuję nad krzyżulcami.

Co do stawidła Stephensona to silnik będzie pracował w obu kierunkach.
Będę się wzorował na tym:
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Mar 07, 2010 9:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też mam taki fajny schemacik Very Happy


fig27-stephenson-valvegear.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  59.36 KB
 Obejrzano:  1589 Raz(y)

fig27-stephenson-valvegear.jpg



_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
zbeep



Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Mar 08, 2010 11:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szakal napisał:
Też mam taki fajny schemacik Very Happy


Nie masz czym się chwalić - wystarczy wklepać w GOOGLE stawidło Stephensona lub Stephenson valve gear i Ci wyskoczą różne odmiany tej konstrukcji Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Pią Mar 12, 2010 5:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Krzyżulec. Będą jeszcze drobne poprawki, prowadnice okazały się za krótkie Smile



Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group