Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik parowy przelotowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Sob Lis 14, 2009 12:22 pm    Temat postu: Silnik parowy przelotowy Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich forumowiczów!

Mam 17 lat i mieszkam w Ostrowie Wielkopolskim. Tematyką maszyn parowych zajmuję się od 3 lat. Od jakiegoś czasu przeglądam forum i postanowiłem przyłączyć się do dyskusji.

Chcę przedstawić mój kolejny projekt. Jest to silnik parowy przelotowy.
Oto film pokazujący pracę silnika przy ciśnieniu pary 2 atmosfer.

http://www.youtube.com/watch?v=ABscUXsR7lY

Silnik wykonany w domowym warsztacie bez użycia tokarki czy frezarki. Połączenia lutowane palnikiem na propan-butan.







Cylinder miedziany, tłok aluminiowy toczony na wiertarce stołowej, uszczelniony konopiami.

Skok tłoka 18mm, średnica 26mm.

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lis 18, 2009 9:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Wygląda inaczej. Nie mówię, że źle. Coś w sobie ma. Smile Może to, że mało jest takich konstrukcji. I najważniejsze, że dobrze działa. Jaki miał kocioł?

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Sro Lis 18, 2009 11:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kocioł można zobaczyć tutaj http://www.technique.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=182

Pierwotnie silnik miał wyglądać tak, jak ten opisany w tym temacie http://www.technique.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=134 jednak rozrząd pary za pomocą kulki przy silniku jednocylindrowym nie zdał u mnie egzaminu. Podejrzewam, że przy silnikach wielocylindrowych pomysł ten może się sprawdzić.

Postanowiłem przerobić rozrząd i zamiast kulki wykorzystałem suwak napędzany od wału korbowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Lis 27, 2009 9:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, mam pytanie, czy silnik parowy przelotowy działa inaczej od znanych wszystkim konstrukcji?
_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Lis 27, 2009 9:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, mam pytanie, czy silnik parowy przelotowy działa inaczej od znanych wszystkim konstrukcji?
_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Pią Lis 27, 2009 5:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skan z książki "Budowa maszyn cz. II maszyny i urządzenia energetyczno - cieplne" Zygmunt Zieliński

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pastor



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 111
Skąd: Ś-ca

PostWysłany: Wto Gru 22, 2009 10:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szaroleta napisał:
Kocioł można zobaczyć tutaj http://www.technique.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=182

Pierwotnie silnik miał wyglądać tak, jak ten opisany w tym temacie http://www.technique.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=134 jednak rozrząd pary za pomocą kulki przy silniku jednocylindrowym nie zdał u mnie egzaminu. Podejrzewam, że przy silnikach wielocylindrowych pomysł ten może się sprawdzić.

Postanowiłem przerobić rozrząd i zamiast kulki wykorzystałem suwak napędzany od wału korbowego.


Rozrząd "przy pomocy kulki" wymaga dużego momentu zamachowego i sporego ciśnienia. Spotkałem się z silnikiem spalinowym od motoroweru przerobionym na prosty silnik uniflow własnie w ten sposób. Działał prawidłowo od około 3000 obr/min, ale w miejsce koła magnesowego miał kilkukilogramowe żeliwne koło zamachowe.
Silniki uniflow z rozrządem napędzanym zewnętrznie nie mają tych ograniczeń.
BTW - bardzo fajny silniczek zbudowałes. Gratuluję Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Sob Sty 16, 2010 10:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostateczna wersja silnika. Umieszczony na postumencie z kątownika wraz z prądnicą. W roli prądnicy silnik prądu stałego 12V od dmuchawy samochodowej.

Zmieniłem rozrząd z suwaka na kulkę od łożyska, która dociskana jest ciśnieniem pary do stożka. Zamiast tłoka kulkę unosi pręt. Można regulować kąt wpuszczania pary i ilość, która trafia do cylindra.




I jeszcze link do filmu:

http://www.youtube.com/watch?v=hJ90M0VkpZM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group