Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Inwazja mocy, czyli majowy weekend ;)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Maj 08, 2008 10:07 pm    Temat postu: Inwazja mocy, czyli majowy weekend ;) Odpowiedz z cytatem

Hello

W długi weekend w końcu ruszył zapomniany projekt budowy serii maszyn parowych. Nie było łatwo wrócić do projektu, który rozpoczął się prawie 2 lata temu (kiedy to ukończyliśmy pierwszy prototyp o "numerze seryjnym" 2). Teraz przyszła kolej na numery 1,3 i 4. Chyba już nie wrócimy do tego projektu i dalszej produkcji raczej nie będzie Wink Czas na kolejne zaległe (czytaj "rozgrzebane" projekty)...



pict2938.jpg
 Opis:
Górne denko kotła, zawór bezpieczeństwa, korek wlewu wody i króciec wylotu pary...
 Rozmiar pliku:  21.62 KB
 Obejrzano:  1327 Raz(y)

pict2938.jpg



pict2939.jpg
 Opis:
Niepowiercony cylinder, tłok bez zakończenia i... komin.
 Rozmiar pliku:  19.98 KB
 Obejrzano:  1331 Raz(y)

pict2939.jpg



pict2940.jpg
 Opis:
Górna część kotła przed zalutowaniem...
 Rozmiar pliku:  23.05 KB
 Obejrzano:  1310 Raz(y)

pict2940.jpg



pict2941.jpg
 Opis:
Koło zamachowe...
 Rozmiar pliku:  24.33 KB
 Obejrzano:  1350 Raz(y)

pict2941.jpg



_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Maj 08, 2008 10:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

c.d. zdjęć.



pict2942.jpg
 Opis:
Prawie wszystko gotowe do montażu - ale przedtem jeszcze czyszczenie i polerowanie...
 Rozmiar pliku:  35 KB
 Obejrzano:  1384 Raz(y)

pict2942.jpg



pict2943.jpg
 Opis:
Brakuje tylko rurek łączących kotły z cylindrami maszyn.
 Rozmiar pliku:  32.02 KB
 Obejrzano:  1362 Raz(y)

pict2943.jpg



pict2946.jpg
 Opis:
Inwazja mocy - maszyny gotowe do testów :)
 Rozmiar pliku:  23.89 KB
 Obejrzano:  1351 Raz(y)

pict2946.jpg



pict2953.jpg
 Opis:
"Pierwszy rozruch".
 Rozmiar pliku:  23.05 KB
 Obejrzano:  1365 Raz(y)

pict2953.jpg



pict2954.jpg
 Opis:
Kolejny "pierwszy rozruch".
 Rozmiar pliku:  28.31 KB
 Obejrzano:  1349 Raz(y)

pict2954.jpg



_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sebav



Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 12

PostWysłany: Nie Maj 11, 2008 8:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć jestem nowy na forum ale trochę czytałem o silnikach parowych mugłbyś podać projekt tego silnika lub plan Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Maj 11, 2008 11:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Wstyd się przyznać, ale planów nigdy nie było.
- Do odlania podstaw, jako model była wykorzystywana oryginalna podstawa od maszyny "Bing";
- Osłona palnika była wzorowana na oryginale i dopasowana wymiarami do nowych podstaw;
- Kocioł powstał z normatywnej rury mosiężnej;
- Jako model odlewu koła zamachowego posłużyło przednie koło od lokomobili "Mamod";
- Cylindry i tłoki miały być wykorzystane w innym projekcie, ale akurat okazało się, że tu pasują...
- Detale wymagające precyzyjnej obróbki generalnie miały swoje szkice, ale gdzieś zaginęły w pomroce dziejów. Chyba po prostu nie wszyscy podwykonawcy je oddawali... Zresztą "na zewnątrz" wykonywane były tylko "gabaryty" wymagające frezowania lub toczenia. Szczegóły i mniejsze detale powstawały we własnym zakresie, a szkice były sporządzane na przypadkowych materiałach...
- Nie wszystkie zastosowane rozwiązania okazały się "szczęśliwe". Gdybyśmy musieli robić to jeszcze raz, to pewne rzeczy zrobilibyśmy zupełnie inaczej.

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sebav



Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 12

PostWysłany: Nie Maj 11, 2008 9:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mi się wydaje że tłok cylinder i ta blacha co są te dwie dziury wlot i wylot pary to są rzeczy bardzo trudne do wykonania mógłbyś opisać jak to wyliczałeś ewentualnie jakiś rysunek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Maj 12, 2008 2:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello
sebav napisał:
mi się wydaje że tłok cylinder i ta blacha co są te dwie dziury wlot i wylot pary to są rzeczy bardzo trudne do wykonania mógłbyś opisać jak to wyliczałeś ewentualnie jakiś rysunek


Jeżeli się to wyliczy, to wykonanie tego faktycznie jest uciążliwe i wymaga dużo precyzji. Można jednak zrobić to w inne sposób.

Na etapie projektu dobrać oś obrotu, tak aby w miejscy gdzie mają być otwory było możliwie duże wychylenie cylindra - ponieważ mają być tam dwa otwory (wlot i wylot pary) i co najmniej do jednego z nich będzie musiała być dolutowana rurka.
Następnie, gdy już wykona się cylinder, wspornik z powierzchnią do której będzie przylegać i wykorbienie wału korbowego, należy ustawić wał korbowy (cylinder) w odpowiednich pozycjach (przeciętnie są to skrajne pozycje) i wtedy przewiercać (raz w jednej skrajnej pozycji i raz w drugiej) - jednocześnie przez wspornik (blachę) i cylinder. Oczywiście wiercimy w tych miejscach, w których mają być umieszczone wlot i wylot pary. Jeżeli będzie to ładnie przemyślane/zaprojektowane i dokładnie wykonane, to okaże się na końcu, że w cylindrze będzie tylko jeden otwór. Jednak w wypadku gorszego przemyślenia/wykonania w cylindrze będą dwa otwory - ale o ile tylko cylinder będzie dobrze przylegał do wspornika, to nikomu nie będzie to przeszkadzać.

PS. Nie "dziury", a "otwory".

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Gru 21, 2008 1:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak działa zawór bezpieczeństwa w tym cudeńku? Nie widzę od spodu otworów, którymi para by wylatywała.
PS. Dołączam zdjęcie chyba takiego samego zaworka, jeśli ktoś wie jak działa, może na nim narysować schemat Wink



Safety valve.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  33.57 KB
 Obejrzano:  1274 Raz(y)

Safety valve.jpg



_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Gru 21, 2008 9:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello
Szakal napisał:
A jak działa zawór bezpieczeństwa w tym cudeńku? Nie widzę od spodu otworów, którymi para by wylatywała.


Otwór przez który przechodzi trzpień grzybka zaworowego jest na tyle duży, że to przez niego uchodzi para jak zawór się otworzy...

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Gru 25, 2008 1:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Nie wiem czy ktoś zrozumie ten schemat, a jeśli tak to czy dobrze rozumiem zasadę działania tego zaworku?



Schemat.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  94.19 KB
 Obejrzano:  1308 Raz(y)

Schemat.jpg



_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Gru 25, 2008 9:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Szakal napisał:
Nie wiem czy ktoś zrozumie ten schemat, a jeśli tak to czy dobrze rozumiem zasadę działania tego zaworku?


Dokładnie tak. Aczkolwiek nie należy zapominać o uszczelce pod "grzybkiem".

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Gru 25, 2008 10:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak co to będę o tym pamiętał Wink
_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Lip 17, 2009 11:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy te silniczki są na sprzedaż? Jeśli tak to na ile je wyceniasz?
_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lip 25, 2009 7:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Nie są na sprzedaż... Gdyby były na sprzedaż, to uwzględniając nakład pracy byłyby droższe od złota Wink W każdym razie chyba były nawet bardziej pracochłonne niż "duże" stirlingi.

BTW: Widziałeś na stronie nasze tegoroczne kreacje ( http://www.technique.pl/index.php?p=425 ) ? Też nie są na sprzedaż Smile

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Lip 27, 2009 1:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A masz jakikolwiek na sprzedaż?
_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Sie 03, 2009 7:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello
Szakal napisał:
A masz jakikolwiek na sprzedaż?

Aktualnie nie...

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group