Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik Cieplny Gazowo Parowy SCGP.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Technika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bogumił



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 10:27 pm    Temat postu: Silnik Cieplny Gazowo Parowy SCGP. Odpowiedz z cytatem

Proszę o przesłanie tej informacji do działu konstrukcyjnego . Silnik Cieplny Gazowo Parowy SCGP. Silnik SCGP do swojego chłodzenia pobiera wodę, powstałą w wyniku spalenia paliwa węglowodorowego, wykroploną w chłodnicy spalin. Pompa o wydatku około dziesięciokrotnie większym od wydatku spalanego paliwa, kieruje tą wodę rurką o małej średnicy, otaczając kilkadziesięciokrotnie cylinder w kierunku głowicy silnika, następnie rurka ta otacza kolektor wydechowy i opuszczając go posiada temperaturę około 400 stopni Celsiusza. Tak rozgrzana woda jest wtryskiwana w okolicach GMP, do komory spalania po ściankach komory spalania, tuż po rozpaleniu się ognia w środkowej części komory spalania. Trzycylindrowy silnik dwusuwowy SCGP posiada bardzo dobrą cechę, a mianowicie ? po osiągnięciu temperatury eksploatacyjnej może być zgaszony na kilka minut i po wtrysku wody samoczynnie (bez użycia rozrusznika elektrycznego) rozpocznie pracę jako silnik parowy, mogący na samej wodzie przejechać kilkaset metrów. W silniku CSGP zawsze można spalać paliwo a wodę można wtryskiwać do komory spalania tylko wtedy gdy silnik jest rozgrzany.Silnik SCGP jest hybrydowym połączeniem silnika cieplnego gazowego (spalinowego) z silnikiem parowym. Temperaturę silnika SCGP reguluje się proporcją mocy silnika cieplnego gazowego ( spalinowego) do mocy silnika parowego. Energia hamowania pojazdu może podgrzewać korpus silnika i być wykorzystana przy rozpędzaniu samochodu. Korpus silnika SCGP powinien być izolowany termicznie względem otoczenia w celu nie tracenia do otoczenia energii cieplnej potrzebnej do pracy silnika parowego. W silniku SCGP chłodzone są tylko powietrzem spaliny opuszczające silnik SCGP w celu wykroplenia ze spalin wody. Silnik SCGP może osiągać przez krótki czas moc chwilową większą od mocy trwałej o około 100 procent, co jest bardzo cenne dla rozpędzania pojazdów trakcyjnych. Zachęcam Ośrodki Naukowe, do podjęcia prac, nad wdrożeniem silnika SCGP. Pozdrawiam. inż. Bogumił Staroszczyk www.el-mech.pl .Osoby zainteresowane wykonaniem prototypu silnika SCGP proszę o kontakt tel. kom. 606185143 Bogumił.
_________________
inż. Bogumił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Bogumił



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Kwi 04, 2008 8:26 pm    Temat postu: Oszczędny tytanowy Silnik SCGP. Odpowiedz z cytatem

Poniżej przedstawiam ofertę Firmy w kooperacji z którą można by produkować silnik SCGP. ******************Silnik tytanowy i inne podzespoły wykonywane technologią tłoczenia i obróbki cieplnej
Fińska firma oferuje specjalistyczną technologię produkcji tytanowych silników i innych elementów. Właściwości mechaniczne uzyskano poprzez zastosowanie specjalnej obróbki cieplnej oraz tłoczenie. W wyniku tych zabiegów końcowy produkt jest bardzo lekki, twardy oraz ma długi okres żywotności. Firma korzysta z bardzo wydajnych i zaawansowanych technologicznie linii produkcyjnych, wyposażonych w nowoczesne obrabiarki sterowane numerycznie. W normalnych warunkach produkcyjnych uzyskiwana jest dokładność ±0,005 mm. Firma jest zainteresowana rozszerzeniem zastosowań proponowanej technologii i jej rozwinięciem. [FIN20010402Ae] ****************** Oferta ta znajduje się na stronie http://www.transfer.edu.p...htm#_Toc4131402 Pozdrawiam inż. Bogumił www.el-mech.pl

_________________
inż. Bogumił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Bogumił



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Maj 09, 2008 7:11 pm    Temat postu: Sprawność energetyczna Silnika Cieplnego Gazowo ParowegoSCGP Odpowiedz z cytatem

Sprawność energetyczna Silnika Cieplnego Gazowo Parowego SCGP. Zaletą Silnika SCGP w porównaniu ze znanymi silnikami cieplnymi gazowymi jest uzyskanie pracy silnika parowego nie obarczonej wzrostem zużycia paliwa. Podając do silniku SCGP 100 kilowatów mocy cieplnej paliwa, uzyskamy (tradycyjnie) 40 kilowatów mocy mechanicznej z pracy silnika cieplnego gazowego (tradycyjnego spalinowego mającego sprawność energetyczną 40 procent) , Zakładając że pomimo zaizolowania termicznego korpusu silnika SCGP względem otoczenia, do atmosfery ucieknie nam 10 kilowatów mocy, to silnik parowy otrzyma do dyspozycji 50 kilowatów mocy cieplnej, a ponieważ silniki parowe (też turbiny parowe) mają sprawność około 40 procent ,to z tych 50 kilowatów mocy cieplnej, silnik parowy wytworzy (50 razy 40 procent) 20 kilowatów mocy mechanicznej. Zatem moc Silnika SCGP będąca sumą mocy silnika cieplnego gazowego i silnika cieplnego parowego wyniesie 40 kilowatów dodać 20 kilowatów czyli 60 kilowatów. Jak wynika z wyżej przedstawionego toku rozumowania Silnik SCGP uzyska sprawność energetyczną 60 procent, czyli powinien zużywać o okło 30 procent mniej paliwa od znanych i obecni stosowanych silników spalinowych (cieplnych). Możliwa jest również koncepcja silnika SCGP, w której komora spalania pracuje naprzemiennie (cyklicznie) raz jako silnik cieplny gazowy a następnie jako silnik parowy. Taka koncepcja nie ingeruje w proces spalania paliwa. W proces spalania paliwa nie ingeruje również koncepcja Silnika SCGP w której silnik parowy jest turbiną parową. Wymierne efekty ekonomiczne wynikające z właściwości Silnika SCGP zachęcają do prac związanych z jego wdrożeniem. Pozdrawiam inż. Bogumił Staroszczyk www.el-mech.pl
_________________
inż. Bogumił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
jaszczur1111



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 2
Skąd: Okolice Łodzi

PostWysłany: Nie Gru 14, 2008 11:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety link do strony producenta silników nie działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
jacekg



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 41

PostWysłany: Czw Gru 18, 2008 5:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poproszę o działający link..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bogumił



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 3:57 am    Temat postu: Silnik SCGP. Odpowiedz z cytatem

Oto działający link do Producenta silników tytanowych:www.transfer.edu.pl/ircpk/dokumenty/Katalog_MOTO.htm
_________________
inż. Bogumił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Bogumił



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 4:08 am    Temat postu: Silnik SCGP. Odpowiedz z cytatem

Po otwarciu tego działającego linka - Jest to siudma oferta technologiczna licząc od dołu. Pozdrawiam inż. Bogumił.
_________________
inż. Bogumił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Bogumił



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Gru 09, 2009 4:52 am    Temat postu: Silnik SCGP. Odpowiedz z cytatem

Oto link do Niemieckiej strony, opisującej prowadzone tam prace, nad silnikiem spalinowo parowym. http://nockenmotor.de/html/home_pl.html
_________________
inż. Bogumił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Technika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group