Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

@@

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mareks1410



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 8:07 pm    Temat postu: @@ Odpowiedz z cytatem

@@

Ostatnio zmieniony przez mareks1410 dnia Nie Paź 18, 2009 1:53 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Paź 16, 2009 7:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Fajna, w szczególności zawór sterujący robi wrażenie.
Czy wał korbowy jest złożony, czy jest toczony z jednego kawałka?

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
mareks1410



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Paź 16, 2009 8:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szdowk napisał:
Hello

Fajna, w szczególności zawór sterujący robi wrażenie.
Czy wał korbowy jest złożony, czy jest toczony z jednego kawałka?


Witam
wał korbowy był frezowany i składany w połówek, tak było łatwiej osadzic korbowód, a zawór, ot taka moja fantazja techniczna Very Happy , ale sprawdza się bez problemów !!, silnik ma płynną regulację obrotów , zarówna na prawych i na lewych obrotach, silnik po zatrzymaniu w punkcie zero bez problemu startuje w obu kierunkach, jedeynie przy ciśnieniu około 4 atm zaczynają się problemy ze startem, ale przy 2 atm wszystko funkcjonuje idealnie !!, silnik ma regulację skoku tłoka +/- 2 mm, regulację zaworu =/- 2 mm, jesli znajdę fotki silnika w stanie rozłożonym to wstawię

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HeniekL



Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 19

PostWysłany: Nie Paź 18, 2009 2:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajny model Smile. Szkoda tylko, że tak szybko powędrował do "Żyda" Smile - http://allegro.pl/item787804734_silnik_parowy_maszyna_parowa_zobacz_jedyna_taka.html
Może w wolnym czasie zechciałbyś podac wymiary poszczególnych elementów, oraz rysunek wykonawczy?! Czy to samodzielna praca, jakimi urządzeniami się posługiwałeś Smile przy budowie modelu?

PS. Czyżby usunięcie fotek z tematu było formą ochrony praw autorskich Wink?!
http://www.youtube.com/watch?v=foRHT7Y8zg0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mareks1410



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Paź 18, 2009 2:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="HeniekL"]Fajny model Smile. Szkoda tylko, że tak szybko powędrował do "Żyda" Smile - http://allegro.pl/item787804734_silnik_parowy_maszyna_parowa_zobacz_jedyna_taka.html
Może w wolnym czasie zechciałbyś podac wymiary poszczególnych elementów, oraz rysunek wykonawczy?! Czy to samodzielna praca, jakimi urządzeniami się posługiwałeś Smile przy budowie modelu?

PS. Czyżby usunięcie fotek z tematu było formą ochrony praw autorskich Wink?!
http://www.youtube.com/watch?v=foRHT7Y8zg0[/quote

wszelkie prawa autorkie są moje !!..cały pomysł, projekt i wykonanie także !!...wszelka dokumentacja to kilka kartek A4 zarysowanych w całości, i tak większośc "procesu twórczego" przebiegała na bierząco w czasie robienia silnika, więc nie wszystko jest w wersji papierkowej !, co do maszyn..tokarka, frezarka uniwersalna, wiertarka słupowa...imadło !!! i mnóstwo samozaparcia, gdyż tak do końca nie miałem pewności czy to wszystko tak naprawdę zadziała !!, ale działa super !!, na youtube nie mam konta, więc kolega mi to tam wkleił !!...jakie wrażenia z pracy silnika ??!!..jestem ciekawy opinii !!...wkrótce będzie silnik dwucylindrowy !!Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HeniekL



Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 19

PostWysłany: Nie Paź 18, 2009 3:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik jest bardzo starannie wykonany, możnaby popracować jeszcze nad sworzniami łaczącymi poszczególne ruchome elementy- śrubki nie wyglądają zbyt efektownie Wink. Mogłeś pozostawić kilka fotek, zapewne w niczym by to nie zaszkodziło Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mareks1410



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Paź 18, 2009 3:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HeniekL napisał:
Silnik jest bardzo starannie wykonany, możnaby popracować jeszcze nad sworzniami łaczącymi poszczególne ruchome elementy- śrubki nie wyglądają zbyt efektownie Wink. Mogłeś pozostawić kilka fotek, zapewne w niczym by to nie zaszkodziło Smile.


wiem, na łączeniu rozrządu z korbowodem rozrządy jest śrubka, mam wytoczony sworzeń z mosiądzu, trzeba tylko wlutowac w cięgno rozrządu !!, na połączeniu korbowodu z osią tłoka jest sworzeń z nierdzewki fi 2,5 mm, sprawdza się rewelacyjnie !!...co do fotek, to poszukam gdzieś w kompie fotki silnika w stanie "rozkładu", i wstawię
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group