Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy ktoś wie, co to jest ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Augi



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Cze 12, 2009 3:17 pm    Temat postu: Czy ktoś wie, co to jest ? Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich. Mam pytanie, prośbę do znawców tematu. W maszynach parowych, dwu, trzy cylindrowych systemu marines - gdzie cylindry ustawione są pionowo, bardzo często, za cylindrami, znajduje się poziomo ustawiony duży walec - cylinder. Bywa, że swoją średnicą przekracza znacznie średnicę cylindrów. Co to jest ? Do czego służy. Jeżeli ktoś wie coś na ten temat, to bardzo proszę o informację. Pozdrawiam wszystkich. Do usłyszenia.
_________________
Augi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 10:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz jakieś zdjęcie/obrazek tego elementu, bo tak to możemy wspólnie pogłówkować Wink
_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Augi



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 8:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
To jest ten element widoczny na zdjęciu. Duży cylinder. Jaką spełnia rolę. Dzięki pozdrawiam



5e95_12.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  47.8 KB
 Obejrzano:  844 Raz(y)

5e95_12.jpg



5f51_12.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  37.5 KB
 Obejrzano:  864 Raz(y)

5f51_12.jpg



_________________
Augi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Teigrek



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 100
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 9:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie znam się na silnikach okrętowych.
Wygląda mi to na jakiś wymiennik ciepła, od góry gubą rurą wpływa para odlotowa, a te dwie ruruki w denku to pewnie wlot i wylot czynnika chłodzącego, wewnątrz tego walczaka prawdopodobnie tworzą wężownicę, przy jednej rurce widac pompę obiegową napędzaną od wału.
Pytanie tylko do czego ta instalacja służyły? Do kondensowania pary odlotowej? Do pozyskiwania ciepła w celu ogrzewania czegoś (ładowni, kabin)?, Może do jednego i drugiego?
/\/\
/\/\
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
witek



Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 71
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 10:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może to jest kondensor. Wtrysk zimnej wody do wnętrza spowoduje skondensowanie pary odlotowej i powrót w postaci skroplin do obiegu zamknietego wody/pary.
_________________
www.mikromaszyny.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Augi



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 10:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Potrzebuję bliższych informacji na temat tych urządzeń. Czy ktoś może pomóc? Pozdrawiam wszystkich i dzięki za odpowiedzi
_________________
Augi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Cze 15, 2009 10:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to jest coś w stylu skraplacza Very Happy Ale się rozpisałem Razz
_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
JacekZ



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 4

PostWysłany: Wto Wrz 07, 2010 10:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skraplacz w silnikach okrętowych to konieczność. O ile w jednostkach śródlądowych można do zasilania kotła użyć wody zaburtowej to na morzu jest tylko jedna możliwość - skraplanie pary odlotowej. W Polsce można obejrzeć dwie okrętowe siłownie parowe: tłokową na "Sołdku" i turbinową na "Błyskawicy".
Na "Sołdku" skraplacz jest na wysokości cylindrów na prawej burcie, na "Błyskawicy" skraplacze zamontowano pod turbinami niskiego ciśnienia - daje to krótki przewód z turbiny do skraplacza. Skraplacze są typu rurkowego, czynnikiem chłodzącym jest woda zaburtowa. natryskowy spowodowałby dostawanie się słonej wody do obiegu wody kotłowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Pastor



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 111
Skąd: Ś-ca

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 8:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JacekZ napisał:
Skraplacz w silnikach okrętowych to konieczność. O ile w jednostkach śródlądowych można do zasilania kotła użyć wody zaburtowej to na morzu jest tylko jedna możliwość - skraplanie pary odlotowej. W Polsce można obejrzeć dwie okrętowe siłownie parowe: tłokową na "Sołdku" i turbinową na "Błyskawicy".
Na "Sołdku" skraplacz jest na wysokości cylindrów na prawej burcie, na "Błyskawicy" skraplacze zamontowano pod turbinami niskiego ciśnienia - daje to krótki przewód z turbiny do skraplacza. Skraplacze są typu rurkowego, czynnikiem chłodzącym jest woda zaburtowa. natryskowy spowodowałby dostawanie się słonej wody do obiegu wody kotłowej.


Ciekawy temat. Małe pytanie - jak wymuszony był obieg wody zaburtowej przez skraplacz? Specjalną pompą, czy jakoś inaczej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group