Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik podciśnieniowy (?)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Technika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pastor



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 111
Skąd: Ś-ca

PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 12:21 pm    Temat postu: Silnik podciśnieniowy (?) Odpowiedz z cytatem

Czołem!
Jako że to mój dziewiczy post, to najpierw się grzecznie przywitam:
Dzień dobry Wink

A teraz do rzeczy. Chodzi mi po głowie pomysł na zbudowanie silnika podciśnieniowego (a właściwie dwa pomysły, na dwa silniki). Chciałbym tylko czegoś więcej się dowiedzieć o historii tego wynalazku, a jakoś nie mogę się nigdzie tego doszukać. Silnik Stirlinga to to nie jest, bo wymienia ładunek z otoczeniem i robi tylko część cyklu w jakim pracuje rasowy Stirling.
Zasada działania jest dość banalna i widać ją np. tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=7p_1QO1iG9M

W locie wygląda to np. tak:
http://www.youtube.com/watch?v=HrSD3kcSVy0

Albo (z trochę innym rozrządem) tak:
http://www.youtube.com/watch?v=kVjMu0T4r7A

No i pytanie do Szanownych Zgromadzonych: co to właściwie jest i skąd się wzięło na naszej planecie? Czy miało jakieś poważniejsze zastosowania? A może ktoś już próbował to zbudować? W ogóle jak to prawidłowo nazwać w naszej mowie, bo flame sucker to trochę głupio brzmi w wolnym tłumaczeniu Wink
Z góry dzięki za oświecenie.
Pozdrawiam
P.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pastor



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 111
Skąd: Ś-ca

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2007 9:21 am    Temat postu: Re: Silnik podciśnieniowy (?) Odpowiedz z cytatem

Sam sobie odpowiem, jako że cośtam już wygrzebałem:

A Vacuum motor, also named flame gulper, is a hot-air motor but not a Stirling engine .The principle is quite old. In 1758 Henry Wood already was granted a patent. From the technical point of view it is an atmospheric motor, because the outer air pressure does the work (comparable to the first Ottomotor).

Czyli wygląda na to, że to patent starszy od Stirlinga o prawie 60 lat.
Szukam jeszcze jakichś info o zastosowaniach, ale z moim kulawym angielskim lipnie to idzie.
Jeśli ktoś coś wie, to prosze o info.
Dzięki
P.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Teigrek



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 100
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2007 12:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajne te silniczki.
Ciekawe czy mają większą sprawność niż podobnej wielkości stirlingi zasilane również palnikiem spirytusowym?
MM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pastor



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 111
Skąd: Ś-ca

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2007 11:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teigrek napisał:
Ciekawe czy mają większą sprawność niż podobnej wielkości stirlingi


Raczej wątpię. Gdyby tak było to jankesi nie zmienili by napędu swoich pomp na Stirlingowy:
http://www.rustyiron.com/engines/stable/ericsson.html
(no chyba, że źle skumałem text)

Ale w małych modelach wydajność takiego napędu może być porównywalna - zobacz tylko jak dziarsko kręcą się te maluchy na filmach Wink
Generalnie bardzo mi się podoba to wykopalisko - głównie ze względu właśnie na to "połykanie" płomienia... No poprostu jest w tym jakiś urok Wink
Pozdrowiska
P.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jariko



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 4

PostWysłany: Sro Maj 06, 2009 8:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zbudowałem taki silniczek z radiatora od procesora Smile Cylinder z siłownika od krzesła i trochę innych materiałów z odpadów. Moc jest mizerna trochę go udoskonalałem i przerabiałem bo na początku ledwo pokonywał własne opory. Teraz jest w stanie kręcić małym silniczkiem i zaświecić diodę led http://picasaweb.google.pl/lh/photo/JhAwvwmqyUjSjfSsVK3d6g?feat=directlink

tu jest świecący led http://www.youtube.com/watch?v=N0X8O8PteVg&feature=channel_page
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pastor



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 111
Skąd: Ś-ca

PostWysłany: Pią Maj 08, 2009 1:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pięęknie! Jestem pod wrażeniem Surprised
Jeśli miałbyś porównywać wydajność Twojego Stirlinga (tego na dwóch podobnych radiatorach) i tego połykacza płomieni, to czy Stirling jest faktycznie dużo mocniejszy?
Zapytam jeszcze - masz może jakąś wiedzę o historii tych silników?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jariko



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 4

PostWysłany: Pią Maj 08, 2009 1:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moc stirlinga będzie ze 3 razy większa tak na wyczucie bo pomiarów nie robiłem. Ale jeszcze są różnice w pojemnościach i skokach tłoka. Stirling ma tłok 20mm i skok 17mm a ten płomieniowy tłok 24mm i skok 30mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jariko



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 4

PostWysłany: Pią Maj 08, 2009 2:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A o jaką historię pytasz czy tych moich silniczków czy ogólnie. Bo moje to sam wypiłowałem z czego się dało poza gotowymi elementami jak radiatory od procesorów lub łożyska kulkowe. Cylindry są z siłowników od krzeseł reszta to brąz i inne odpady lub kilka kupionych kawałków aluminium no i deski do krojenia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szymoniek



Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pon Maj 11, 2009 6:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już kiedyś widziałem na filmiku tego typu maszynkę, ale nie wiedziałem na jakiej zasadzie to działa. Podoba mi się pierwszy film, bardzo czytelny i dużo wyjaśniający. Chyba się zainteresuję takimi silnikami. Zdziwiła mnie też data wynalezienia... aż takie stare.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Tlen
Pastor



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 111
Skąd: Ś-ca

PostWysłany: Wto Maj 26, 2009 2:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jariko napisał:
A o jaką historię pytasz czy tych moich silniczków czy ogólnie.

Chodzi mi ogólnie o historię tego wynalazku. Jest mało znany, a szkoda.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Technika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group