Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nietypowe rozwiązanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekg



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 41

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 5:30 pm    Temat postu: Nietypowe rozwiązanie Odpowiedz z cytatem

Witam. Na jednym z for znalazłem zdjęcie (gif) przedstawiające maszynę parową. I mam takie pytanie, czy to się sprawdzi i czy może ktoś to wykonał. Jeśli tak proszę o opisy.


100_1221848942.gif
 Opis:
 Rozmiar pliku:  66.97 KB
 Obejrzano:  650 Raz(y)

100_1221848942.gif


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Gru 14, 2008 2:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też to widziałem, w teorii wydaje mi się, że powinno działać, ale w praktyce to nie wiem Neutral
_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Andrzej



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 14
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Nie Gru 14, 2008 3:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Myślę, że jest za mała różnica ciśnień,ciśnienie przeciw ciśnieniu.Sprawność wydaje mi sie bardzo mała. Na obrazku elegancko to działa!
Andrzej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Gru 14, 2008 10:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Na swój sposób będzie działać. Rozwiązanie to znajduje zastosowanie w modelarskich silnikach na CO2 (15 lat temu do nabycia w CSH Wink - teraz nie wiem) i w silnikach na sprężone powietrze.

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Pastor



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 111
Skąd: Ś-ca

PostWysłany: Pon Gru 15, 2008 11:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szdowk napisał:
Rozwiązanie to znajduje zastosowanie w modelarskich silnikach na CO2 (15 lat temu do nabycia w CSH Wink - teraz nie wiem) i w silnikach na sprężone powietrze.

Dokładnie - było w sprzedazy takie cudo produkcji CCCP Wink Chyba poniewiera mi się jeszcze gdzieś taki silniczek. Regulacje wydajności miał rozwiązana poprzez zmianę wysokości głowicy z zaworkiem kulkowym. Fajne było tez to że można go uruchomić w dowolna stronę Wink . Ciąg przy smigle o średnicy ok 100-120 mm wystraczał do samodzielnego startu z ziemi modelu z balsy o rozpiętości ok 0,6 m.
Gdyby miało to być pędzone parą, to raczej przy dość dużym ciśnieniu, ew. w układzie wielocylidrowym.

O, znalazłem właśnie stronkę producenta z Czech: http://www.gasparin.cz

Popatrzcie tylko na to cacko V12: Very Happy
[/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekg



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 41

PostWysłany: Pon Gru 15, 2008 2:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

..czyli można przerobić silnik spalinowy do modeli??...jakie właściwie jest potrzebne ciśnienie? Wyczytałem, że w nabojach CO2 jest ciśnienie robocze 80bar, czy działałby na mniejszym?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group