Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Model silnika parowego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebav



Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 12

PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 9:00 pm    Temat postu: Model silnika parowego Odpowiedz z cytatem

na pewno widzieliście na stronie głównej model silnika parowego z czego odlany jest tłok wie ktoś Question Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Maj 15, 2008 11:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Tzn. na której stronie głównej?

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sebav



Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 12

PostWysłany: Pią Maj 16, 2008 7:08 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.technique.pl/index.php?p=42
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 4:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Cylinder jest z rurki mosiężnej o średnicy 15mm. Natomiast tłok wykonany jest z mosiężnej okrągłej "elektrotechnicznej" nakrętki, która akurat mniej-więcej (mniej niż więcej) tam pasowała. Tłok ma względnie spory luz i wszyscy się dziwią, że to działa Wink

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sebav



Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 12

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 7:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a mugłbyś wyjąć tłok i pokazać na forum jestem bardzo ciekawy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Maj 24, 2008 3:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Niestety cylinder jest nierozbieralny... Za to mogę tłok opisać: Krążek z mosiądzu o średnicy zewnętrznej luźno-suwliwie pasującej do rurki z której wykonano cylinder, o grubości ok. 5mm, z nagwintowanym otworem w środku (M5 o ile dobrze pamiętam).

Ponieważ ten tłok jest dość cienki, wymagał dodatkowego prowadzenia na końcu cylindra. Element "prowadzący" został wykonany z takiego samego krążka jak tłok tyle, że rozwierconego w środku na średnicę trochę większą od średnicy korbowodu. Ten krążek został na końcu cylindra wlutowany, przez co cylinder jest teraz nierozbieralny...

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group