Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciekawy pomysł

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Technika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Lis 17, 2007 6:54 pm    Temat postu: Ciekawy pomysł Odpowiedz z cytatem

Witam!
Myślałem sobie o starym dobrym silniku oscylacyjnym i wpadłem na pomysł, żeby zastosować wtłaczanie pary po obydwu stronach cylindra, piszcie czy takie coś było już na forum i czy nie tylko ja to wymyśliłem, czy ten pomysł ma jakieś znaczące wady przez, które nigdy o takim rozwiązaniu nie słyszałem.



Inna wresja silnika oscylacyjnego.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  76.8 KB
 Obejrzano:  1181 Raz(y)

Inna wresja silnika oscylacyjnego.jpg


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Teigrek



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 100
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie Lis 18, 2007 2:31 pm    Temat postu: Re: Ciekawy pomysł Odpowiedz z cytatem

Szakal napisał:
piszcie czy takie coś było już na forum i czy nie tylko ja to wymyśliłem, czy ten pomysł ma jakieś znaczące wady przez, które nigdy o takim rozwiązaniu nie słyszałem.

Heh, też kiedyś coś takiego wymyśliłem na lekcji biologii Very Happy Jak gdzieś na trafie na mój zeszyt z tamtych czasów to wrzuce skana -bo na ostatnich stronach zeszytów zawsze rysowałem jakieś maszyny parowe, kotły, parowozy, pociągi czy wymyślone schematy stacji. Zresztą teraz na studiach też tak robie... Rolling Eyes
Taki silnik jest dwa razy silniejszy od zwykłego "oscylatora", jedyny problem przy wykonaniu to dławnica. Ale myślę, że jeśli już mamy możliwość wykonania w miarę dobrych dławnic, to lepiej budować klasyczny silnik z rozrządem suwakowym, bo moc "oscylatora" zawsze będzie ograniczona przez krótką fazę wlotu pary.
MM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Lis 18, 2007 6:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedno pytanko, bo mój język nie jest zbyt bogaty. Co to jest dławica? Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Teigrek



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 100
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie Lis 18, 2007 7:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szakal napisał:
Jedno pytanko, bo mój język nie jest zbyt bogaty. Co to jest dławica? Sad

Dławnica to uszczelnienie ruchomego elementu, które ma za zadanie "dławienie" pary która próbuje uciec.
W tym przypadku chodzi o uszczelnienie między deklem cylindra, a trzonem tłoka. Przykład zamieszczam na zdjęciu.



Technique.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  167.18 KB
 Obejrzano:  1293 Raz(y)

Technique.jpg


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Lis 19, 2007 5:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No, w sumie to by był z tym problem w oscylatorze, bo ta część przenosi duże obciążenia, ale mnie to nie zniechęca do tych silniczków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Pastor



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 111
Skąd: Ś-ca

PostWysłany: Sob Lis 24, 2007 7:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szakal napisał:
No, w sumie to by był z tym problem w oscylatorze, bo ta część przenosi duże obciążenia, ale mnie to nie zniechęca do tych silniczków.

Jeśli chcesz zbudowac taki modelik to spróbój poeksperymentować ze starą spręzyną gazową od wspierania tylnych drzwi w autach. Jest tam bardzo skutecznie uszczelniona dławnica, a opory przesuwu ma zupełnie znośnie. Przynajmniej ta, którą ja się bawiłem Wink
Pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Gru 02, 2007 11:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aha, to dziękuje Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Technika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group