Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silniki spalinowe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Technika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harry88



Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 1

PostWysłany: Sro Paź 31, 2007 10:53 pm    Temat postu: Silniki spalinowe Odpowiedz z cytatem

Musze napisać referat na temat silników spalinowych, a konkretnie podziału i budowy tych silników. Czy zna ktoś jakąś dobra literature, którą mógłbym wykorzystać do mojego referatu?
Z góry serdecznie dziękuje za kazdą pozycje ksiązkowąSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Lis 01, 2007 6:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

"Mały Poradnik Mechanika", tom 2, Część czwarta "Silniki Spalinowe Tłokowe"?

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Bogumił



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 8:27 pm    Temat postu: Silnik SCGP. Odpowiedz z cytatem

Ciekawym rozwiązaniem jest Silnik Cieplny Gazowo Parowy SCGP, w którym roboczym czynnikiem jest gaz azot podgrzewany palącym się paliwem oraz woda zmieniająca stan skupienia z cieczy na parę sprężoną pod wpływem podgrzewania wody, korpusem komory spalania silnika spalinowego i korpusem (wysokotemperaturowym wymiennikiem ciepła) układu wydechowego. Najwięcej o silniku SCGP można się dowiedzieć na FORUM SYRENIARZY i na stronie internetowej www.el-mech.pl
_________________
inż. Bogumił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
unblack



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Cze 20, 2008 10:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem dlaczego ktoś na siłę chce wepchnąć jakiś "cudowny" silnki Very Happy
To tania reklama, czy przyniesie korzyść??

Abstrahując od genialnych silników, może oglądnijcie tego genialnego konstruktora, który robi to co dawno już zostało odkryte i świetnie się ma ale chodzi o frajdę robienia Cool

Wprawdzie to japońska strona, ale na szczęście są angielskie opisy:
http://homepage2.nifty.com/modelicengine/

Pozdrawiam:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
unblack



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Cze 20, 2008 10:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm... ogladnalem sobie schemat i opis silnika Pana Bogumiła, musze przyznac, ze wteorii wyglada to dosc obiecujaco, jednak zastanawia mnie czy ta woda goraca dozowana do ctlindra nie zakloci procesu spalania mieszanki?

Pozdrawiam:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bogumił



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 11:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Idea silnika SCGP jest zachowana równierz przy naprzemiennej pracy cylindra raz ( lub kilka razy ) jako silnik spalinowy, a następnie raz (lub kilka razy) jako silnik parowy. W proces spalania paliwa w cylindrze silnika nie ingeruje również koncepcja silnika SCGP w której jako silnik parowy zastosuje się turbinę parową . Możliwa jest też koncepcja silnika SCGP w której górna powierzchnia denka tłoka pracuje jako silnik spalinowy, a dolna powierzchnia denka tłoka jako silnik parowy.
_________________
inż. Bogumił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
chrzan49



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 4

PostWysłany: Sro Lut 19, 2014 2:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Woda wtryskiwana do cylindra ale o odpowiednich parametrach pozwala znacznie poprawić spalanie i osiągi.Stosowane w wyczynie i militarnych.
Pozdrawiam Tomasz
PS A także w wielkich silnikach stacjonarnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Technika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group