Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lampy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
syluch79



Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1

PostWysłany: Sob Maj 19, 2012 5:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich.Ostatnio na złomowisku wpadło mi w ręce coś,co przypomina lampę ciśnieniową i chciał bym ją reanimować.Czy ktoś z was orientuje się co to za model i czy da się jeszcze to uruchomić po uszczelnieniu? Ciekawi mnie gdzie się zakłada tą siatkę która daje światło.


P1330321.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  160.68 KB
 Obejrzano:  734 Raz(y)

P1330321.jpg



P1330318.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  204.03 KB
 Obejrzano:  745 Raz(y)

P1330318.jpg


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
alenstein



Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 3

PostWysłany: Wto Paź 09, 2012 2:42 pm    Temat postu: lampy Odpowiedz z cytatem

syluch79 napisał:
Witam wszystkich.Ostatnio na złomowisku wpadło mi w ręce coś,co przypomina lampę ciśnieniową i chciał bym ją reanimować.Czy ktoś z was orientuje się co to za model i czy da się jeszcze to uruchomić po uszczelnieniu? Ciekawi mnie gdzie się zakłada tą siatkę która daje światło.

To jest angielski bialladin, identyczny jest na 1 czy drugiej stronie tego tematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
alenstein



Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 3

PostWysłany: Pią Paź 12, 2012 1:17 pm    Temat postu: Petromaxio Odpowiedz z cytatem

Witam
Nazywam się Darek i jestem z Ełku, temat lamp jest mi bliski, mam kilka sztuk, Tilleya, Bialladina Anchora i oczywiście Petromaxa. Jako ze zbieram starocie to Petromaxy też są stare, mam 2827 czyli drugowojenne z ładnymi zielonymi daszkami:)Jak na razie poprawnie działa mi jeden, mam problem z rapidami, wszystkie które kupiłem były bez bez kurków przy rapidach, być może zepsute były wyrzucane? Być może ktoś ma oryginalny kurek od starego rapida na zbyciu? Byłbym zainteresowany. Chętnie powymieniałbym uwagi właśnie na temat Petromaxów 2827, dla mnie mają one szczególny urok.



DSCF2050 - Kopia.JPG
 Opis:
 Rozmiar pliku:  75.17 KB
 Obejrzano:  736 Raz(y)

DSCF2050 - Kopia.JPG


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CZ@rek



Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 17
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Mar 08, 2013 12:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich

Od niedawna stałem się posiadaczem lampy PETROMAX w wersji szarej - nie moge zidentyfikować roku produkcji, bo brakuje jednej tabliczki - pozostała ta mówiąca o zakazie używania benzyny.
Faktem jest, że chorowałem na lampę ciśnieniową ponad rok, ale zawsze pojawiały się pilniejsze wydatki. Jednak ile można odkładać takie przyjemności Wink
Kupiłe i jestem bardzo zadowolony.
Na pierwszy ogień poszło czyszczenie zewnętrzne, ale nie za intensywne. Chcę utrzymać ślady jej użytkowania.
Dalszy etap prac został przesunięty na przyszły tydzień, kiedy to mam nadzieję odebrać kilka części, m.in zaworek pompki (niestety obecny mimo napełnienia zbiornika naftą nie otwiera się - tłoczek spręża powietrze ale całe pozostaje w cylindrze). Jak już powstanie ciśnienie będę wiedział w jakim stanie jest rapid oraz czy dysze wymagają wymiany.

A tymczasem czekam.

Zdjęcia zamieszczę jak tylko uda mi się lampę odpalić aby prezentowała się w całej okazałości.

Mam tylko pytanie. Znalazłem taki oto produkt:
http://www.vest.pl/product-pol-7641-Uszczelka-tłoczka-pompki-o-ring.html
Na logike jest to uszczelka na nakrętkę tłoczka, jednak na żadnym schemacie tego nie znalazlem. Spotkał się ktoś z czymś takim??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
barba



Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 14
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Mar 08, 2013 8:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co pamietam oring który jest pod linkiem to uszczelki tłoka pompki. Były dwa rodzaje tłoków: skórkowany tradycyjny i nowoczesny plastikowy z oringiem. Ja zawsze wolałem te pierwsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
CZ@rek



Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 17
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Mar 09, 2013 1:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli jak dobrze rozumiem, to używając tłoczka skórzanego nie będe potrzebował oringów.
Świetnie. Tez jestem zdania, że naturalne tworzywa są lepsze. Do sztucznych potrzeba zawsze jakiś dodatków aby działały tak jak potrzeba.

Tak jeszcze przy okazji.
Przeglądając wątek spotkałem się z rozważaniami na temat używanego paliwa. Obecna cena nafty śwoetlnej jest bardziej niż chora więc temat paliwa do piecyków wydał mi się bardzo interesujący.
Znalazłem w Warszawie firmę, która ma w swojej ofercie paliwo o nazwie Tosaine plus w opakowaniach po 20l. Cena takowego to 150 zł. Jak się odbiera osobiście to cena wynosi 140 zł. Ale to żadna tajemnica, bo nie trudno to wyszukać. Jednak na stronie dystrybutira znalazłem taki oto zapis:
Cytat:
UWAGA: Przypominamy o konieczności wypełnienia przy zakupie przez osoby fizyczne jak i firmy oświadczenia, że nabywane paliwo zostanie przeznaczone do celów opałowych (są to wymogi ustawy o podatku akcyzowym). Pracownicy sklepów pomogą w wypełnieniu druku oświadczenia (niezbędny jest dowód osobisty). Przepraszamy za niedogodności z tym związane.


Czy używanie tego paliwa w lampie naftowej może byćpodciągnięte pod 'cele opałowe'??

Czy ktoś z Forumowiczów zmierzył się może już z tym problemem i ma jakieś informacje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
alenstein



Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 3

PostWysłany: Sob Mar 09, 2013 2:11 pm    Temat postu: Lampy Odpowiedz z cytatem

Mam wrażenie, że to nie jest wina pompki, za skórzanym tłoczkiem jest taki zaworek z kulką, jak w wentylu do roweru i to on może być przyczyną niesprężania powietrza, podejrzewam że tłoczek jest w porządku, jak trzeba będzie to wystawię fotki ale póki co to nie chce mi się lampy rozkręcać Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CZ@rek



Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 17
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Mar 09, 2013 5:03 pm    Temat postu: Re: Lampy Odpowiedz z cytatem

alenstein napisał:
Mam wrażenie, że to nie jest wina pompki, za skórzanym tłoczkiem jest taki zaworek z kulką, jak w wentylu do roweru i to on może być przyczyną niesprężania powietrza, podejrzewam że tłoczek jest w porządku, jak trzeba będzie to wystawię fotki ale póki co to nie chce mi się lampy rozkręcać Smile



Nie stawiałem na pomkę z uwagi na to, że powietrze jest w stanie sprężyć. Znczy robi to co umie najlepiej. Jednak z cylinderka powietrze nie jest przedmuchiwane do zbiornika z naftą.
Winny jest na 99% zaworek. Część 10 na poniższym rysunku:


Niestey do dzisiaj nie dysponowałem odpowiednim śrubokrętem płaskim (same krzyżakowe miałem jak na złość). Tak więc wykręcę zaworek, rozbiorę go, i być może trzeba będzie wymienić część #17, o podkładce #83 nie wspominam, bo to oczywiste.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
barba



Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 14
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Mar 11, 2013 10:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do "czerwonki" to nie ma sie czym przejmować. Jeśli chodzi o karę za niezgodne użytkowanie to sie tylko tyczy omijania akcyzy paliwowej dla pojazdów. Tak są jeszcze silniki na naftę! Ja w zeszłym roku przerobilem ok 12x20L kupowanej w marketach nafty. Żadnej kontroli nie miałem. Co do czerwonki to należy uważać na temperaturę tylko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
CZ@rek



Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 17
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Mar 11, 2013 2:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki barba za info.
W takim razie wybiorę się po pierwszą banieczkę, jak to nazwałeś, 'czerwonki'. Muszę się spieszyć bo kolejna lampa w drodze Wink

A dzisiaj wieczorem konserwacja/regulacja i pierwsze palenie mojego pierwszego Petromaxa. Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CZ@rek



Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 17
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Mar 11, 2013 4:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

CZ@rek napisał:

Mam tylko pytanie. Znalazłem taki oto produkt:
http://www.vest.pl/product-pol-7641-Uszczelka-tłoczka-pompki-o-ring.html
Na logike jest to uszczelka na nakrętkę tłoczka, jednak na żadnym schemacie tego nie znalazlem. Spotkał się ktoś z czymś takim??


Udało mi się namierzyć, o co chodzi z w/w oringami. Poniżej schemat - słowa zbyteczne:
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CZ@rek



Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 17
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Mar 12, 2013 1:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie

Pytanie do praktyków, którzy podejmowali się odrestaurowania lampy.
W jaki sposób wyczyścić zbiornik na naftę?? Dojście do wnętrza bardzo słabe.
Użyć jakiejś chemii, potraktować to teperaturą i chemią?? Macie może jakieś patenty??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
barba



Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 14
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Mar 12, 2013 9:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wersja motocyklowa. Nakrętki (m6 bedą dobrze) i fosol tylko potem wypłukać bardzo dobrze i wysuszyć. Potem płucze wodą i aplikuję fertan i przekręcam aby wszystko sie namoczyło nadmiar zlewam (nie zlewać fertanu spowrotem do butelki bo degraduje). Jak fertan wyschnie naftą z nakrętkami płuczę kilka razy. I tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
pitupitu



Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 6

PostWysłany: Wto Mar 12, 2013 9:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

CZ@rek napisał:
Witam ponownie

Pytanie do praktyków, którzy podejmowali się odrestaurowania lampy.
W jaki sposób wyczyścić zbiornik na naftę?? Dojście do wnętrza bardzo słabe.
Użyć jakiejś chemii, potraktować to teperaturą i chemią?? Macie może jakieś patenty??


A z czego ten zbiornik jest zrobiony i w jakim jest stanie?? Co to za lampa? przydałby się jakieś zdjęcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CZ@rek



Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 17
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Mar 12, 2013 11:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pitupitu napisał:

A z czego ten zbiornik jest zrobiony i w jakim jest stanie?? Co to za lampa? przydałby się jakieś zdjęcia.


Lampa to Petromax 829B z lat 1953-1963 (datę szacuje po konstrukcji rapida, która była w tych latach stosowana). Nie mogę podać konkretnego miesiąca i roku, bo tabliczka, która te dane prezentuje nie występuje na mojej lampie Wink Jest tylko ta mówiąca o tym, żeby nie używać benzyny, ale ona do tych rozważań się nie liczy.
Zdjęcie postaram się załączyć niebawem, ale nie będzie to zdjęcie wnętrza zwbiornika Wink
Chwilowo lampa jest rozłożona na czyniki pierwsze, czeka na podkładki/uszczelki ołowiane #90. Poza tym musze doczyścić rapid. W zbiorniku na wszystkim co możliwe mam coś przypominającego asfalt - czarna substancja oblepiająca wszystko. To cos załatwiło mi zaworek tłoczka (cały), rapid - dysza OK, ale siateczka zaklejone całkowicie, zawór dolny zwrotny tez w całości do wymiany. I właśnie z tego powodu chę zbiornik na naftę nieco oczyścić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 6 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group