Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pytania początkującego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
modelarz_rc
Gość





PostWysłany: Czw Sie 11, 2011 9:37 pm    Temat postu: pytania początkującego Odpowiedz z cytatem

witam!!!
Jestem nowy na tym forum,
szkoda, że tak mało osób interesuje się
silnikami stirlingla, parowymi i podciśnieniowymi Very Happy


Mam pytanie :
-Czy lut miękki wytrzyma temperaturę i ciśnienie
w małym (1-5 ccm) silniku parowym?
- czy silnik podciśnieniowy, albu stirlinga można zrobić z aluminium


następne pytania zadam jak więcej się dowiem Cool


fizyka jest piękna Smile
Powrót do góry
Piotr_O



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 48
Skąd: k-ce

PostWysłany: Pią Sie 12, 2011 5:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lutowanie_mi%C4%99kki

Jak nie zastosujesz pary przegrzanej to tak. teraz pytanie o cisnienie. lepiej nie ryzykowac i polutować to lutem do rur miedzianych ;P

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko rzeczy wysoce nieprawdopodobne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG Tlen
modelarz_rc
Gość





PostWysłany: Pią Sie 12, 2011 8:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutem do miedzi tz. lutem twardym?
Powrót do góry
szaroleta



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Sro Sie 24, 2011 10:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spokojnie można polutować lutem cynowym do lutowania rurek miedzianych w instalacjach wodnych. Z tego co znalazłem w Internecie to najniższe temperatury topnienia takich lutów to około 180 stopni Celsjusza. Taką temperaturę osiąga para nasycona przy około 10 atmosferach. Wątpię, by ktoś stosował tak wysokie ciśnienie.

Swoje silniki lutowałem właśnie lutem do instalacji wodnych i żaden lut się nie stopił od temperatury pary. Zauważyłem jednak, że po około roku luty popękały. Mogę stwierdzić, że cyna jest dobra do lutowania modeli silników parowych. Wystarczy palnik na propan butan. Warto też kupić specjalną pastę do lutowania. Bez żadnych problemów lutowałem miedź, mosiądz, stal i blachę ocynkowaną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
modelarz_rc
Gość





PostWysłany: Pią Paź 21, 2011 4:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak z zaworami i przepustnicami, robicie sami, czy kupujecie?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_modelarski
przy silnikach parowych jest nazwa "pyrkawka", co to jest?
Powrót do góry
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Paź 22, 2011 10:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

"Pyrkawka"... ...jakiś slang... ale zgaduję, że chodzi o to: http://www.technique.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=202

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group