Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zawór - szkolna maszyna parowa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr_O



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 48
Skąd: k-ce

PostWysłany: Czw Maj 12, 2011 7:09 pm    Temat postu: zawór - szkolna maszyna parowa Odpowiedz z cytatem

Witam! kupiłem szkolny model maszyny parowej
-Niby po remoncie ale została tylko przemalowana podstawa na zielono i cylinder z prowadnica krzyzulca prawdopodobnie prayem wiec krucho...

PILNIE potrzebuję zawór smarowania tłoka!
taki jak na fotkce poniżej:




(fotka zaczerpnięta z naszego forum i ze strony)

Pozniej dodam fotki z remontu

Pozdrawiam

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko rzeczy wysoce nieprawdopodobne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG Tlen
Piotr_O



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 48
Skąd: k-ce

PostWysłany: Czw Maj 12, 2011 10:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i tak to wyglada a raczej juz nie wygląda... przygotowanie do wyczyszczenia, wypiaskowania i wymalowania oraz do dorobienia
- osi koła zamachowego bo krzywa i bije
- osi regulatora odsrodkowego
- pokrywek smarownic
- uszczelek
- pręcika a raczej barierki osłaniającej korbowód
- dorobienie / kupienie co bardziej mi odpowiada zaworu na cylindrze (tego co w poście wyżej)

A! jakieś pomysły na malowanie?!
Jak narazie chodzi mi po glowie czarna podstawa i czerwone koło zamachowe, wszystkie mosiężne elementy wypolerowane na lustro i zapewne troszkę chromu i czerwieni. Co wy na to?!









_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko rzeczy wysoce nieprawdopodobne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG Tlen
Piotr_O



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 48
Skąd: k-ce

PostWysłany: Pon Maj 16, 2011 7:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Udało mi się dziś poczyścić i wypolerować czesc elementów!
Zawiozłem podstawę, koło zamachowe i koło pasowe do piaskowania i malowania proszkowego a wszystkie elementy, na których był kiedyś chrom a się stracił do ponownego chromowania:)

tak to teraz wyglada:



większość elementów przeszlifowałem przed polerowaniem by nie było widać sładania formy...

na podstawie cylindra jak i na blasze osłaniającej go znalazłem dobrze zachowane zalane czerwoną farbą oryginalne malowanie - szary młotkowy.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko rzeczy wysoce nieprawdopodobne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG Tlen
Piotr_O



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 48
Skąd: k-ce

PostWysłany: Czw Maj 19, 2011 12:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pochromowane! zapłaciłem 50zł... jutro będę składał.


_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko rzeczy wysoce nieprawdopodobne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG Tlen
Buldozer



Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Opoczno

PostWysłany: Czw Maj 19, 2011 12:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj
Ojjj! ale popełniłeś gafę Shocked chromowany tłok? no chyba, że ma to być maszyna "nie pracująca". Jakiś czas temu udało mi się zdobyć podobny egzemplarz z 1966 roku, w stanie nawet można powiedzieć,że bardzo dobrym dobrym. Mam pytanie, z czego są wykonane kulki od regulatora Watta w twoim modelu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Piotr_O



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 48
Skąd: k-ce

PostWysłany: Czw Maj 19, 2011 7:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam!

Zacząłem składać i malować!

oto regulator- widac etapy składania. na jednej fotce widac 2-gwinty otóż lewy jest juz poprawiony a prawy dla porównania nie by było widac jak chromowanie wypełnia gwinty. Oraz widać, ze dorobiłem nową oś obrotu.




Tu widać WSTĘPNE malowanie do poprawki oraz domalowania!






A tak wygląda wstępnie poskładana całość z nową osia koła zamachowego oraz wytoczonymi nie wypolerowanymi jeszcze zakręcanymi zaślepkami smarownic.






Jak ocenianie postępy? Slyszałem o środku do konserwacji mosiadzu by nie śniedział... czy ktoś wie o co chodzi? jak to działa lub co poleca?


Buldozer! Tak tłok jest pochromowany ale na dniach wróci do swojej wczesniejszej mosiężnej postaci!
Kulki do regulatora są wykonane z mosiądu.
Jak potrzebujesz jakichś wymiarów to pisz szybko zanim poskładam maszynę i wyjdę z tematu!

Pozdrawiam

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko rzeczy wysoce nieprawdopodobne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG Tlen
awow



Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 19

PostWysłany: Czw Maj 19, 2011 9:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komu zleciłeś pokrycie chromem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Piotr_O



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 48
Skąd: k-ce

PostWysłany: Pią Maj 20, 2011 12:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piotr Pinocy
Katowice Ul.Porcelanowa 11 (za duzym szklanym budynkiem o numerze 11 którego mijamy po lewej jeszcze prosto jakieś 50m i jest przy bramie szyld "Galwanizatorstwo")
tel 32 202 01 64

Tylko, że marudzili na te elementy bo małe a duzo roboty i tak mi powiedzieli "a ze 50 zł" i tak zostało teraz zapewne niestety wezmą więcej... i najlepiej samodzielnie w domu oczyścić wszystko ze starego chromu!


A tak w całokształcie moich zadan z tym modelem MP
Elementy do dorobienia

- osi koła zamachowego bo krzywa i bije -ZROBIONE
- osi regulatora odsrodkowego-ZROBIONE
- pokrywek smarownic-ZROBIONE
- uszczelek
- pręcika a raczej barierki osłaniającej korbowód
- dorobienie / kupienie co bardziej mi odpowiada zaworu na cylindrze

Jestem za połową remontu!

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko rzeczy wysoce nieprawdopodobne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG Tlen
Piotr_O



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 48
Skąd: k-ce

PostWysłany: Sob Cze 04, 2011 3:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i tak oto wyglada pierwszy rozruchowy film
http://www.youtube.com/watch?v=UJBk8TWoBgE

ten jest kolejnym zrobiony w dniu nastepnym po regulacji i poskładaniu maszyny na gotowo
http://www.youtube.com/watch?v=JX8FHoj_C_E&feature=mfu_in_order&list=UL

FOTKI!:

https://picasaweb.google.com/pi0tru55modele/SzkolnyModelMaszynyParowej?authkey=Gv1sRgCImY_p2QmpiHPg#5614874969693938802

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko rzeczy wysoce nieprawdopodobne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG Tlen
Buldozer



Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Opoczno

PostWysłany: Sob Wrz 17, 2011 12:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Tak może nieładnie spytam gdzie dorwałeś mosiężne śruby, podkładki i nakrętki Question Question Question Przeszukałem wiele sklepów i nic, nigdzie nie mają. A w wypadku modelu maszyny parowej dodają swoistego wykończenia i uroku. Zakładam że są to M4.... jeżeli tak to proszę o info skąd i za ile.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Piotr_O



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 48
Skąd: k-ce

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 8:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj!
Castorama/ Obi! Oni maja to jako asortyment na sztuki.
Cena niestety jest większa niż to Byc powinno ale można to przebolec, jedyne mogę podać Ci przyblizona cenę ; za śrube m3x15 około 10 groszy.
Jeśli nie masz w okolicy napisz mi na priv co potrzeba i numer tel do Ciebie, zrobię zakupy i Ci wyśle ( oczywiście bez idiotycznych pomysłów w doliczanie za drogę czy innych głupot)
Pozdrawiam

P.S.

M4- śruby mocujace elementy do podstawy
M3- cała reszta

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko rzeczy wysoce nieprawdopodobne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG Tlen
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group