Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacko68
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 11
|
Wysłany: Nie Maj 13, 2007 11:13 pm Temat postu: zawory parowe |
|
|
Buduję aktualnie dość duży silnik parowy dwucylindrowy dwustronnego działania (średnica 43mm , skok tłoka 50mm), który będzie zasilany przepływową wytwornicą pary. nie mogę powiedzieć do napędu czego posłuży, bo weźmiecie mnie za szaleńca.
Potrzebuję do niego jakiś zawór parowy ale gdybym miał kupić to musiałbym zapłacić jakieś 100 euro (za najtańszy). Na szczęście potrzebuję tylko jeden... Macie jakiś pomysł? Acha ciśnienie ok 6,5 atm.
|
|
Powrót do góry |
|
|
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 3:33 pm Temat postu: Re: zawory parowe |
|
|
Hello
jacko68 napisał: | nie mogę powiedzieć do napędu czego posłuży, bo weźmiecie mnie za szaleńca. |
Bicykl? Łódź? Generator elektryczny?
jacko68 napisał: |
Potrzebuję do niego jakiś zawór parowy ale gdybym miał kupić to musiałbym zapłacić jakieś 100 euro (za najtańszy). Na szczęście potrzebuję tylko jeden... Macie jakiś pomysł? Acha ciśnienie ok 6,5 atm. |
Szczerze mówiąc sam nie rozpatrywałem takiego zagadnienia, ale na myśl przychodzą mi zawory od instalacji pneumatycznych (np. warsztatowych, kompresorów itp.) i/lub zawory kulowe od instalacji CO...
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
|
avi
Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 30 Skąd: Kędzierzyn - Kożle
|
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 5:46 pm Temat postu: |
|
|
Witaj. Jeżeli chodzi o zawory bezpieczeństwa to łatwo mozna je wykonać jezeli masz dostęp do tokarki. Najlatwiej na kulce, mozna dobrać odpowiednie cisnienie na jego otwarcie. Osobiście wykonałem taki zaworek do sojego modelu. Oto foto
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
31.47 KB |
Obejrzano: |
1378 Raz(y) |
|
_________________ Tomasz |
|
Powrót do góry |
|
|
avi
Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 30 Skąd: Kędzierzyn - Kożle
|
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 5:48 pm Temat postu: |
|
|
foro z opisem
_________________ Tomasz
Ostatnio zmieniony przez avi dnia Wto Maj 15, 2007 10:20 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
jacko68
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 11
|
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 12:00 am Temat postu: |
|
|
co myślicie o tym?
obracany stożek w jego dokładnym wycięciu w korpusie.
dociska go sprężynka.
Opis: |
a oto jeden z moich cylindrów. prawda że piękny będzie? |
|
Rozmiar pliku: |
117.98 KB |
Obejrzano: |
1383 Raz(y) |
|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
59.41 KB |
Obejrzano: |
1319 Raz(y) |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 8:57 am Temat postu: |
|
|
Hello
jacko68 napisał: | co myślicie o tym?
obracany stożek w jego dokładnym wycięciu w korpusie.
dociska go sprężynka. |
To klasyczne rozwiązanie stosowane od stu lat
Jaka ma być średnica otworu w tym zaworze? Dla mnie trudne by było wykonanie wewnętrznego stożka, jeżeli miałby mieć względnie małe rozmiary. Przy dużych rozmiarach nie przejmował bym się i użyłbym zaworu kulowego...
Do tego będziesz miał tam 6-7 atmosfer, więc zapewne ta sprężyna będzie musiała być dość mocna, a zawór będzie musiał być dotarty, co sumarycznie zaowocuje dużymi oporami ruchu. Chyba, że "popuszczanie" przez zawór nie będzie Ci sprawiało problemu... IMHO dla mnie zawory stożkowe są dobre do zabawek, a w większych rozmiarach i ciśnieniach lepiej użyć zaworów dostępnych komercyjnie :/
Chociaż, przy skrajnie ograniczonym budżecie, "bezpłatnych możliwościach technologicznych" i konieczności zachowania jednorodnej stylistyki całego urządzenia to zawór stożkowy może być OK
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
|
jacko68
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 11
|
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 4:29 pm Temat postu: |
|
|
problem z zworami kulowymi do wody polega na tym, że uszczelnienia się "przepalają" od wysokiej temperatury pary.
|
|
Powrót do góry |
|
|
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 7:45 pm Temat postu: |
|
|
Hello
jacko68 napisał: | problem z zworami kulowymi do wody polega na tym, że uszczelnienia się "przepalają" od wysokiej temperatury pary. |
Hmmm... Popatrzyłem pobierznie po cennikach i katalogach i faktycznie nie wygląda to różowo. Tzn. średnio nieduży zawór na odpowiednie ciśnienie i 200st.C faktycznie kosztuje ze 100 euro :/
Jest jeszcze grupa zaworów do 125st.C i są znacznie tańsze.
Planujesz przegrzewacz pary? Jaką ma mieć temperaturę "na wyjściu"?
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
|
jacko68
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 11
|
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 12:29 am Temat postu: |
|
|
no coś około 250-300 st. C będzie.
trzeba na złomowiskach poszukać. (nie lubię tam chodzić bo czuję się jak jakiś margines społeczny, ale warto bo po chwili o tym się zapomina i można znaleźć bardzo dużo przydatnych elementów za grosze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacko68
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 11
|
Wysłany: Czw Maj 31, 2007 10:01 pm Temat postu: |
|
|
znalazłem na złomowisku zawór ciepłowniczy, który( jak mi powiedziano w sklepie ciepłowniczym) nadaje się jak najbardziej do pary. ma mosiężne uszczelnienia i dławicę na pakuły. tak więc polecam to rozwiązanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto Cze 19, 2007 1:25 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Ja myślałem o czymś takim:
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
43.19 KB |
Obejrzano: |
1269 Raz(y) |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacko68
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 11
|
Wysłany: Sro Cze 20, 2007 1:10 am Temat postu: |
|
|
to rozwiązanie pewnie by się sprawdziło ale największy problem to uszczelnienie przepustnicy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sro Cze 20, 2007 11:20 am Temat postu: |
|
|
Witam!
Hmm.. to może zawór iglicowy, niejestem pewien, ale chyba stosowano go w parowozach:
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
16.64 KB |
Obejrzano: |
1301 Raz(y) |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Teigrek
Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 100 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Sro Cze 20, 2007 7:07 pm Temat postu: |
|
|
Szakal napisał: | Witam!
Hmm.. to może zawór iglicowy, niejestem pewien, ale chyba stosowano go w parowozach: |
Przepustnice w parowozach to znacznie bardziej skomplikowane urządzenia, raczej trudne do wykonania w domu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw Cze 21, 2007 1:44 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Trudne napewno, ale do wykonania. Bez schematu by się nie obeszło
|
|
Powrót do góry |
|
|
|