Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marek
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią Cze 05, 2009 9:23 am Temat postu: |
|
|
Witam,
hamulce w większości znanych mi rozwiązań w tego rozmiaru lokomotywach są uruchamiane za pomocą dźwigni umieszczonej w budce i jest ich kilka odmian:
1. zespół dźwigni i siła ludzkich mięśni bezpośrednio przełożona na klocki hamulcowe.
2. uruchamiane również na pomocą dźwigni, ale zasilane parą "siłowniki rozporowe" dociskają klocki do obręczy kół.
3. układ hamulcowy, który jest tylko atrapą lub jego całkowity brak.
Pozdrawiam,
Marek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią Cze 05, 2009 2:26 pm Temat postu: |
|
|
Dziękuję za odpowiedź, chociaż bez hamulców to kijowo
Teraz mam pytanie z innej beczki. Jakie podstawowe komponenty powinny się znaleźć w budce maszynisty jakiegoś najprostszego parowozu? Chodzi mi tutaj o kurki, dźwignie, manometry. _________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|