Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw Cze 28, 2007 8:59 pm Temat postu: |
|
|
Hello
Mówiąc szczerze, to we wskazanych Tobie poprzednio artykułach było to wyjaśnione co najmniej na rysunku.
Zasadniczo otwory powinny być w całości odsłonięte w środkowym położeniu tłoka wewnątrz cylindra, oraz całkowicie zasłonięte w skrajnych położeniach tłoka wewnątrz cylindra.
Zauważ jeszcze, że gdy tłok znajduje się w położeniu środkowym wewnątrz cylindra, to cylinder jest maksymalnie wychylony. A gdy tłok znajduje się w skrajnych położeniach w cylindrze (tzn. na jego początku lub końcu), to cylinder jest ustawiony w położeniu "na środku".
To, który otwór dostarcza parę, a który jest wylotem pary o tyle nie ma znaczenia w powyższym opisie, że jeżeli wzajemnie zamieni się ich funkcję, to po prostu wał silnika będzie się obracał w przeciwnym kierunku. (Zresztą mechaniczna realizacja zamiany ich funkcji nie jest trudna i jest to wykorzystywane do zmiany kierunku obrotów silnika w modelach pojazdów np. przez firmę Mamod).
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią Cze 29, 2007 4:36 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Dzuiękuję Ci bardzo za szczegółowe wyjaśnienie. Terazu już niebędza mial problemu w tej kwestii
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
 |
witek
Dołączył: 08 Sty 2007 Posty: 71 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto Lip 31, 2007 6:53 pm Temat postu: |
|
|
Odświeżam troszkę temat.
Otóż powyższy schemat może służyć tylko jako poglądowy, pozwalający zapoznać się z istotą działania.
Zawiera jednak poważny błąd, mianowicie oba otworki (zasilający i wydechowy) muszą zawsze być przykryte cylindrem a tylko w dwóch szczególnych przypadkach współpracować z otworkiem w cylindrze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|