Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Maszyna z "wachliwym" cylindrem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 10:58 pm    Temat postu: Maszyna z "wachliwym" cylindrem Odpowiedz z cytatem

Witam!
W której części cylindra musi być tłok, aby cylinder był przy dziórce cylotu pary do komina?
Na samym początku(przy kole zamachowym), po środku czy z tyłu? Mile widziane rysunki, schematy Wink



Schemat.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  9.95 KB
 Obejrzano:  21296 Raz(y)

Schemat.jpg


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Cze 28, 2007 8:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Mówiąc szczerze, to we wskazanych Tobie poprzednio artykułach było to wyjaśnione co najmniej na rysunku.

Zasadniczo otwory powinny być w całości odsłonięte w środkowym położeniu tłoka wewnątrz cylindra, oraz całkowicie zasłonięte w skrajnych położeniach tłoka wewnątrz cylindra.

Zauważ jeszcze, że gdy tłok znajduje się w położeniu środkowym wewnątrz cylindra, to cylinder jest maksymalnie wychylony. A gdy tłok znajduje się w skrajnych położeniach w cylindrze (tzn. na jego początku lub końcu), to cylinder jest ustawiony w położeniu "na środku".

To, który otwór dostarcza parę, a który jest wylotem pary o tyle nie ma znaczenia w powyższym opisie, że jeżeli wzajemnie zamieni się ich funkcję, to po prostu wał silnika będzie się obracał w przeciwnym kierunku. (Zresztą mechaniczna realizacja zamiany ich funkcji nie jest trudna i jest to wykorzystywane do zmiany kierunku obrotów silnika w modelach pojazdów np. przez firmę Mamod).

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Cze 29, 2007 4:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Dzuiękuję Ci bardzo za szczegółowe wyjaśnienie. Terazu już niebędza mial problemu w tej kwestii Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Cze 30, 2007 6:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Niedawno znalazłem prosty i zarazem przejrzysty schemat wylotu pary w silniku parowym z oscylującym cylindrem, to jest prostrze niż myślałem Very Happy



Schemat_silnika.gif
 Opis:
 Rozmiar pliku:  32.87 KB
 Obejrzano:  1472 Raz(y)

Schemat_silnika.gif


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
witek



Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 71
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Lip 31, 2007 6:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odświeżam troszkę temat.
Otóż powyższy schemat może służyć tylko jako poglądowy, pozwalający zapoznać się z istotą działania.
Zawiera jednak poważny błąd, mianowicie oba otworki (zasilający i wydechowy) muszą zawsze być przykryte cylindrem a tylko w dwóch szczególnych przypadkach współpracować z otworkiem w cylindrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Lip 31, 2007 11:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Proszę, oto uzupełniony schemat... może dziurki nie są zakryte cylindrem, ale jednak z tym rozwiązaniem miałoby to też racje bytu Wink :



Shemat_silnika_uzupełniony.GIF
 Opis:
 Rozmiar pliku:  26.23 KB
 Obejrzano:  1375 Raz(y)

Shemat_silnika_uzupełniony.GIF


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group