Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zawory parowe
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Teigrek



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 100
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Cze 21, 2007 3:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szakal napisał:

Bez schematu by się nie obeszło Wink

No to wrzucam schemat.
Jest to tak zwana przepustnica zaworowa stosowana w większości parowozów jeżdżących w Polsce.
Pierwszy rysunek przedstawia przekrój przepustnicy:
1 główny grzybek o średnicy d1
2 tłok o średnicy d2
3 grzybek pomocniczy
4 trzon
5 krążek ograniczający
6 małe otwory Wink
K przestrzeń zbieralnika pary
P kanały łączące przepustnicę z rurą przepustnicy

Średnice d1 i d2 są prawie identyczne, d1 jest minimalnie większa. Aby otworzyć przepustnicę trzeba najpierw unieść grzybek pomocniczy, dzięki temu ciśnienia naciskające na grzybek główny i na tłok wyrównują się i ciągnąc dalej za trzon można bez wysiłku unieść grzybek główny i tym samym otworzyć dopływ pary do przegrzewacza, a dalej do silnika.
Otwory 6 pozwalają na przepływ niewielkich ilości pary z kotła do przegrzewacza kiedy otwarty jest tylko grzybek pomocniczy -zabezpiecza to elementy przegrzewacza przed przepaleniem podczas jazdy na luzie tj. z zamkniętą przepustnicą. Czasem zamiast tych otworów stosuje się celową nieszczelność tłoka (brak pierścienia)

Drugi rysunek przedstawia mechanizm sterowania przepustnicą. Myślę że nie wymaga komentarza, ale jak czegoś nie zrozumiecie to piszcie.



przepustnica a.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  73.02 KB
 Obejrzano:  684 Raz(y)

przepustnica a.jpg



przepustnica (1) a.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  72.01 KB
 Obejrzano:  745 Raz(y)

przepustnica (1) a.jpg


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Cze 21, 2007 8:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Skąd wziąłeś taki fajny schemat Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Teigrek



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 100
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 9:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szakal napisał:

Skąd wziąłeś taki fajny schemat Shocked

Zeskanowałem go ze starej ksiązki.
A tak wygląda oryginał:



przepustnica.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  221.26 KB
 Obejrzano:  637 Raz(y)

przepustnica.jpg


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group