Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Augi
Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 20 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 3:42 pm Temat postu: Jak uszczelnić tłok w cylindrze? |
|
|
Witam wszystkich!
Mam prośbę, potrzebuję informacji, porady jak uszczelnić tłok w cylindrze modelu maszyny parowej? Czy ktoś może podpowiedzieć coś sensownego. Z czego zrobić pierścienie? _________________ Augi |
|
Powrót do góry |
|
 |
witek
Dołączył: 08 Sty 2007 Posty: 71 Skąd: Opole
|
Wysłany: Nie Lut 18, 2007 9:23 pm Temat postu: |
|
|
Przeglądnąłem plany modeli, które posiadam i tylko w jednym przypadku zastosowano pierścień uszczelniający toczony z żeliwa.
Pozostałe przypadki są uszczelnień pozbawione.
Podejrzewam że duża szczelność potrzebna jest w większych silnikach, w których wymagana jest większa sprawność, z racji napędzania modelu okrętu lub lokomotywy.
Mam w planie budowę dużej maszyny parowej z rozrządem pary i tam chyba zastosuję pierścień na tłoku. |
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Lut 19, 2007 1:31 am Temat postu: |
|
|
Hello
Tak jak pisze kol.Witek. W małych maszynach (o średnicy cylindra do 20-30mm) praktycznie pierscienie się nie zdarzają. Raczej ważniejszy jest dobry system smarowania (ew. dobry smar wytrzymujący 100-120st.C) - który doszczelnia tłok.
Osobiście pierścień w takich modelu widziałem tylko raz: W modelu z lat 30-tych XXw. Cylinder był żeliwny, tłok mosiężny, z pierścieniem wykonanym z brązu. Zresztą przyglądając się temu pierścieniowi, nie jestem pewien na ile faktycznie spełniał rolę uszczelniającą, a na ile robił za "niewidoczny z zewnątrz techniczny ozdobnik".
Natomiast literatura podaje, że pierścienie wykonywano z żeliwa (w każdym razie w silnikach okrętowych). _________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|