Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 10:33 pm Temat postu: Silnik parowy pionowy dwucylindrowy |
|
|
Po ukończeniu silnika przelotowego zabrałem się za budowę kolejnej maszyny. Będzie to silnik pionowy, dwucylindrowy, bliźniaczy z korbami przesuniętymi względem siebie o 90 stopni. Rozrząd suwakowy z suwakami okrągłymi, stawidło Stephensona. Średnica cylindra: 39 mm, skok tłoka 60 mm.
W miarę postępu prac zamieszczać będę kolejne zdjęcia.
Blachy łączące cylindry i zawory.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Pon Sty 18, 2010 1:28 pm Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 2:36 pm Temat postu: |
|
|
Puki co wygląda na potężną konstrukcję
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 2:53 pm Temat postu: |
|
|
Kołnierze i pokrywy zaworów.
Pokrywy cylindrów.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Pon Sty 25, 2010 7:14 pm Temat postu: |
|
|
Przylutowane przewody doprowadzające parę.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Sro Sty 27, 2010 8:45 pm Temat postu: |
|
|
Kolana i rozgałęzienia przewodów parowych.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sro Sty 27, 2010 10:18 pm Temat postu: |
|
|
Fajnie jest widzieć jak taka maszyna nabiera kształtów w tak imponującym tempie
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 11:26 pm Temat postu: |
|
|
Przewody pary odlotowej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Sob Sty 30, 2010 5:55 pm Temat postu: |
|
|
Tłoki i suwaki
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 7:46 pm Temat postu: |
|
|
Hello
Jakieś postepy? Oczekujemy dalszej części relacji
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon Mar 01, 2010 10:09 pm Temat postu: |
|
|
Najbardziej jestem ciekaw widoku pracującego stawidła stephensona, jest to ciekawe rozwiązanie, będzie można zmieniać kierunek pracy silnika?
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 5:05 pm Temat postu: |
|
|
Pokrywy z dławicami
Aktualnie pracuję nad krzyżulcami.
Co do stawidła Stephensona to silnik będzie pracował w obu kierunkach.
Będę się wzorował na tym:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zbeep
Dołączył: 08 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Mar 08, 2010 11:08 pm Temat postu: |
|
|
Szakal napisał: | Też mam taki fajny schemacik  |
Nie masz czym się chwalić - wystarczy wklepać w GOOGLE stawidło Stephensona lub Stephenson valve gear i Ci wyskoczą różne odmiany tej konstrukcji
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 5:12 pm Temat postu: |
|
|
Krzyżulec. Będą jeszcze drobne poprawki, prowadnice okazały się za krótkie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|