Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 5:42 pm Temat postu: Sprężarka |
|
|
Czy ktoś wie a może ma schematy jak działa sprężarka parowa stosowana a parowozach?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Max
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią Paź 03, 2008 5:25 pm Temat postu: |
|
|
Tak dokładnie wiem, mam nawet trochę schematów, dwu, trzy i czterocylindrowych.
Nie mam natomiast skanera.
Zapraszam, więc na salon Hobby, który odbędzie się w twoim mieście mi. w sobotę 18.10.br.
Mój nr telefonu 691-573-436.
Jestem w stanie wytłumaczyć Ci działanie sprężarek Parowozowych jak i innych urządzeń Parowozowych.
_________________ Pzdr Maurcycy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob Paź 04, 2008 1:10 pm Temat postu: |
|
|
A w paincie nie mógłbyś zrobić jakiegoś prostego schematu?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Max
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie Paź 05, 2008 5:52 pm Temat postu: |
|
|
Oto najprostsze schematy jakie znalazłem.
Dzięki nim na pewno dojdziesz do tego jak to działa....
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
225.23 KB |
Obejrzano: |
2298 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
217.1 KB |
Obejrzano: |
1984 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
215.46 KB |
Obejrzano: |
2216 Raz(y) |

|
_________________ Pzdr Maurcycy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie Paź 05, 2008 8:19 pm Temat postu: |
|
|
Dzięki, dzięki i jeszcze raz dzięki, jestem twoim dłużnikiem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon Paź 13, 2008 9:01 pm Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o taką sprężarkę(poniżej) to jak ona działa? Z wyglądu jest zupełnie inna niż tę na schematach od Max-a.
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
23.93 KB |
Obejrzano: |
1871 Raz(y) |

|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Max
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw Paź 16, 2008 1:45 pm Temat postu: |
|
|
Nie taka zupełnie inna....
Wręcz prawie taka sama.
Jest to sprężarka dwu-cylindrowa, działająca prawie jak trzy-cylindrowa, ale z pojedynczym stopniem sprężania(powietrze jest tłoczone bezpośrednio do zbiornika głównego, z pominięciem drugiego cyl. pow. , którego tu poprostu nie ma ), natomiast to co po lewej stronie, to odoliwiacz, natomiast to co po prawej stronie, to regulator biegu sprężarki, mający za zadanie odciąć dopływ pary do cylindra parowego sprężarki, po osiągnięciu pożądanego ciśnienia wewnątrz zbiornika głównego....
Dodam jeszcze, że zdjęcie przedstawia Bardzo marny model, bo z wyglądu daleko odbiegający od oryginału i w dodatku statyczny lub też funkcjonujący w znacznym, znacznym uproszczeniu.....
_________________ Pzdr Maurcycy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw Paź 16, 2008 7:09 pm Temat postu: |
|
|
?? A nie dałoby się jakoś tego rozrysować w kilku rzutach(lewa strona, prawa strona)? Tak wiem, jestem marudny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Max
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 10:25 pm Temat postu: |
|
|
Tak i nie...
Zacznijmi może od tego, dlaczego nie?
Otóż, nie jest to sprężarka, a pompa wodna, słóżąca do zasilania kotła w wodę. Jest dosyć mało szczelna co zresztą widać na filmiku.
Jednak, zasada działania jest identyczna jak w przypadku sprężarki dwucylindrowej, tj. jeden cylinder napędowy<parowy>, drugi zaś sprężający, w tym przypadku tłoczący wodę.
Reasumując, inne przeznaczenie, zasada działania podobna.
_________________ Pzdr Maurcycy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Max
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 9:05 pm Temat postu: |
|
|
To jest to samo co na schemacie tej sprężarki 3-cyl, tylko, że nie ma cylindra wysokiego ciśnienia. Z cylindra niskiego ciśnienia<wstępnego sprężania> woda idzie od razu do kotła. Zaworki są w zasadzie tylko dwa i są nieco przeskalowane, tj. rozrząd cyl. parowego masz w bocznej części pompy<na filmiku, widać jak pracuje>
_________________ Pzdr Maurcycy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 4:32 pm Temat postu: |
|
|
Znalazłem w necie taki schemaciki(poniżej), czy są to schematy takiej pompy?
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
166.23 KB |
Obejrzano: |
1840 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
215.35 KB |
Obejrzano: |
1816 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
60.65 KB |
Obejrzano: |
1790 Raz(y) |

|
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 5:32 pm Temat postu: |
|
|
W rozwiązaniu zamieszczonym na rysunku tłok z pewnością zatrzyma się w połowie suwu . Lepiej zrobić tak jak jest to w silnikach parowozowych. Co do rozrządu to również nad takim myślałem ale nie miałem okazji sprawdzić go jeszcze w praktyce. Czy ktoś na forum zbudował już sprężarkę parową lub pompę??
Na filmiku taki sam rozrząd jak w poście wyżej http://www.youtube.com/watch?v=dO62lVVWR6M&feature=related
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|