 |
technique.pl Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek13225
Dołączył: 30 Sty 2015 Posty: 3
|
Wysłany: Nie Lut 01, 2015 12:29 am Temat postu: Budowa silnika Stirlinga |
|
|
Witam wszytskich na forum
Przymierzam się do budowy modelu silnika Stirlinga typ beta, będzie to moje pierwsze tak poważne przedsięwzięcie. Tym samym będzie to moja pierwsza styczność z budową tego typu maszyn i pierwsza z budową czegokolwiek. Z tego powodu pojawia się wiele wątpliwości. Chciałbym to zrobić na podstawie planów Pana Krzysztofa http://www.stirling.fc.pl/index.php?id=37
jednak brakuje tam wielu moim zdaniem istotnych wymirów. Moje pytania przedstawię w formie graficznej.http://zapodaj.net/a69470fdc61a6.jpg.html
Wstawiam filmik przestawiający pracę silnika Pana Krzysztofa. https://www.youtube.com/watch?v=3cmW-yOCqOQ
Ponadto korbowody chciałbym zrealizować tak jak na poniżej animacji
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/eb/Beta_stirling_animation.gif
Na koniec pytanie: z jakiego materiału powinien być wykonany cylinder, aby dobrze współpracował z brązowym tłokiem? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi 
Ostatnio zmieniony przez marek13225 dnia Nie Lut 01, 2015 12:35 am, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
marek13225
Dołączył: 30 Sty 2015 Posty: 3
|
Wysłany: Nie Lut 01, 2015 12:31 am Temat postu: Re: Budowa silnika Stirlinga |
|
|
Dlaczego nie widać treści mojego posta?
Ostatnio zmieniony przez marek13225 dnia Pon Lut 02, 2015 12:06 am, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Lut 01, 2015 8:28 pm Temat postu: |
|
|
Hello
Jak dla mnie to go widać, tylko nie na tym forum, co trzeba
Mówiąc szczerze, jeżeli nie ma Pan doświadczenia ślusarskiego i tokarskiego to marnie to widzę. Budowa tego silnika wymaga sporo precyzji i umiejętności. Ale życzę powodzenia
Co do pytań i wątpliwości:
1. To nie plany, a raczej rysunki poglądowe. Więc wielu wymiarów na nich nie ma i zapewne nie uwzględniono też na nich wszystkich szczegółów.
2. Wymiary 20 i 25: W kontekście różnicy wewnętrznej średnicy nagrzewnicy/chłodnicy i cylindra tłoka roboczego, to te wymiary nie muszą być takie same, chociaż gdyby były, to było by to konstrukcyjnie eleganckie (osiągnięcie tego może być w praktyce trudne). Warto pamiętać, że różnica średnic: wewnętrznej nagrzewnicy/chłodnicy i zewnętrznej tłoka wyporowego (czyli wewnętrznej probówki) powinna być jak najmniejsza, przy założeniu, że te elementy nie będą o siebie obcierać. W praktyce o wymiarach większości średnic zadecyduje dostępność na rynku probówek o różnych (odpowiednich) średnicach i wszystko będzie wg nich dobrane.
3. Fragmenty zaznaczone na niebiesko: Mają być wykonane szczelnie i suwliwie zarazem. Biorąc pod uwagę rozmiar i konstrukcję modelu nie powinny stawiać oporu, ale być szczelne. Pewno będą wymagać indywidualnego pasowania.
4. Autor przy tłoku roboczym podaje, że jego cylinder będzie ze stali. Podobnie pisze o "głównym cylindrze" (w naszej nomenklaturze nazwalibyśmy go radiatorem lub chłodnicą ).
PS. Uczulam na prace związane ze szkłem. Należy zachować ostrożność, wszystko robić bardzo delikatnie, a najlepiej w grubych skórzanych rękawicach...
PS2. Sorry, nie wiem czy nie muszę napisać, że tego typu prace konstrukcyjne należy prowadzić pod nadzorem doświadczonych osób dorosłych i przy poszanowaniu przepisów BHP  _________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
marek13225
Dołączył: 30 Sty 2015 Posty: 3
|
Wysłany: Pon Lut 02, 2015 12:06 am Temat postu: |
|
|
szdowk napisał: | Jak dla mnie to go widać, tylko nie na tym forum, co trzeba  |
Ałć...
Racja, niestety moje doświadczenie jest nijakie... i niestety nie widzę perspektyw na jego zdobycie
W swoich przemyśleniach bałem się właśnie tej strony praktycznej. Te wszystkie pasowania, współosiowości,
nadal nie mam pojęcia jak mógłbym je zrealizować bez wcześniejszej styczności z tego typu problemami bądź pomocy kogokolwiek.
A z obróbką części na dany wymiar zewnętrzny nie byłoby problemów, tak myślę, zresztą i tak nie mają one większego znaczenia.
Tak więc główny problem leży w częsci praktycznej, aktualnie.
Spokojnie, spokojnie, jestem osobą pełnoletnią ceniącą swoje zdrowie i życie
Jakiż to smutny post wyszedł...
PS. Dziękuję za odpowiedzi na moje pytania, rozwiały moje wątpliwości
EDIT: Tak zgadza się, dopiero teraz zauważyłem, że jest tu specjalny dział dla silników Stirlinga  |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Na tym forum nie możesz dołączać plików Możesz pobierać pliki z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|