Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Pon Mar 22, 2010 7:30 pm Temat postu: |
|
|
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 5:33 pm Temat postu: |
|
|
Wał korbowy
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Pią Maj 07, 2010 8:33 pm Temat postu: |
|
|
Korbowody
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Pią Maj 14, 2010 8:51 pm Temat postu: |
|
|
Podstawa silnika.
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Wto Lip 20, 2010 1:57 pm Temat postu: |
|
|
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2010 10:29 pm Temat postu: |
|
|
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
JacekZ
Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 4
|
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 9:52 pm Temat postu: |
|
|
Nieźle to wygląda ale moim zdaniem korbowody są zbyt długie w stosunku do skoku tłoka, będziesz miał duże masy posuwisto-zwrotne. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Teigrek
Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 100 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 10:38 pm Temat postu: |
|
|
Zależy też na jakich obrotach ma pracować silnik. Jeśli na stosunkowo wolnych, to spore masy korbowodów nie powinny robić problemów, a ich długość powinna korzystnie wpłynąć na płynność pracy. Na wysokich obrotach mogą powodować nadmierne wibracje. |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Sob Wrz 11, 2010 1:20 pm Temat postu: |
|
|
Silnik będzie wolnoobrotowy. Korbowody mimo że długie są stosunkowo lekkie w porównaniu do krzyżulców z tłokami. Wał korbowy nie ma przeciwwag, na dodatek mimośrody sporo biją. Silnik ma w miarę ciężką podstawę ale i tak przy zbyt dużych obrotach zaczyna drgać.
kolejne zdjęcie: mechanizm sterowania rozrządem
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 12:44 pm Temat postu: |
|
|
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Sro Paź 27, 2010 8:24 pm Temat postu: |
|
|
Nowe suwaki okrągłe. Tłoczki toczone z mosiądzu. Pierścienie teflonowe. Moim zdaniem jest to najlepsze uszczelnienie: nie wymaga smarowania, wytrzymuje temperaturę pary. Pierścienie wytoczone są nieco większe niż średnica rurki. Rozcięte ściskają się i dokładnie przylegają.
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
Maciej
Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 45 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Lis 02, 2010 4:04 pm Temat postu: |
|
|
Nie mogę się doczekać filmu z pracy maszyny. Kiedy przewidujesz uruchomienie? _________________ pozdrawiam
Maciek |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Wto Lis 02, 2010 8:55 pm Temat postu: |
|
|
Maszyna parowa już działa, pracuję jeszcze nad połączeniem jej z alternatorem samochodowym. Postaram się sprężyć i jak najszybciej zamieszczę filmik  |
|
Powrót do góry |
|
 |
szaroleta
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob Lis 06, 2010 12:41 am Temat postu: |
|
|
Ładna jest praca silnika Prądnica pracuje naprawdę dobrze  _________________ .::Szakal::.
Ostatnio zmieniony przez Szakal dnia Wto Maj 12, 2015 12:29 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
|