Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bogumił
Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Mar 24, 2008 10:27 pm Temat postu: Silnik Cieplny Gazowo Parowy SCGP. |
|
|
Proszę o przesłanie tej informacji do działu konstrukcyjnego . Silnik Cieplny Gazowo Parowy SCGP. Silnik SCGP do swojego chłodzenia pobiera wodę, powstałą w wyniku spalenia paliwa węglowodorowego, wykroploną w chłodnicy spalin. Pompa o wydatku około dziesięciokrotnie większym od wydatku spalanego paliwa, kieruje tą wodę rurką o małej średnicy, otaczając kilkadziesięciokrotnie cylinder w kierunku głowicy silnika, następnie rurka ta otacza kolektor wydechowy i opuszczając go posiada temperaturę około 400 stopni Celsiusza. Tak rozgrzana woda jest wtryskiwana w okolicach GMP, do komory spalania po ściankach komory spalania, tuż po rozpaleniu się ognia w środkowej części komory spalania. Trzycylindrowy silnik dwusuwowy SCGP posiada bardzo dobrą cechę, a mianowicie ? po osiągnięciu temperatury eksploatacyjnej może być zgaszony na kilka minut i po wtrysku wody samoczynnie (bez użycia rozrusznika elektrycznego) rozpocznie pracę jako silnik parowy, mogący na samej wodzie przejechać kilkaset metrów. W silniku CSGP zawsze można spalać paliwo a wodę można wtryskiwać do komory spalania tylko wtedy gdy silnik jest rozgrzany.Silnik SCGP jest hybrydowym połączeniem silnika cieplnego gazowego (spalinowego) z silnikiem parowym. Temperaturę silnika SCGP reguluje się proporcją mocy silnika cieplnego gazowego ( spalinowego) do mocy silnika parowego. Energia hamowania pojazdu może podgrzewać korpus silnika i być wykorzystana przy rozpędzaniu samochodu. Korpus silnika SCGP powinien być izolowany termicznie względem otoczenia w celu nie tracenia do otoczenia energii cieplnej potrzebnej do pracy silnika parowego. W silniku SCGP chłodzone są tylko powietrzem spaliny opuszczające silnik SCGP w celu wykroplenia ze spalin wody. Silnik SCGP może osiągać przez krótki czas moc chwilową większą od mocy trwałej o około 100 procent, co jest bardzo cenne dla rozpędzania pojazdów trakcyjnych. Zachęcam Ośrodki Naukowe, do podjęcia prac, nad wdrożeniem silnika SCGP. Pozdrawiam. inż. Bogumił Staroszczyk www.el-mech.pl .Osoby zainteresowane wykonaniem prototypu silnika SCGP proszę o kontakt tel. kom. 606185143 Bogumił. _________________ inż. Bogumił. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Bogumił
Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią Kwi 04, 2008 8:26 pm Temat postu: Oszczędny tytanowy Silnik SCGP. |
|
|
Poniżej przedstawiam ofertę Firmy w kooperacji z którą można by produkować silnik SCGP. ******************Silnik tytanowy i inne podzespoły wykonywane technologią tłoczenia i obróbki cieplnej
Fińska firma oferuje specjalistyczną technologię produkcji tytanowych silników i innych elementów. Właściwości mechaniczne uzyskano poprzez zastosowanie specjalnej obróbki cieplnej oraz tłoczenie. W wyniku tych zabiegów końcowy produkt jest bardzo lekki, twardy oraz ma długi okres żywotności. Firma korzysta z bardzo wydajnych i zaawansowanych technologicznie linii produkcyjnych, wyposażonych w nowoczesne obrabiarki sterowane numerycznie. W normalnych warunkach produkcyjnych uzyskiwana jest dokładność ±0,005 mm. Firma jest zainteresowana rozszerzeniem zastosowań proponowanej technologii i jej rozwinięciem. [FIN20010402Ae] ****************** Oferta ta znajduje się na stronie http://www.transfer.edu.p...htm#_Toc4131402 Pozdrawiam inż. Bogumił www.el-mech.pl _________________ inż. Bogumił. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Bogumił
Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią Maj 09, 2008 7:11 pm Temat postu: Sprawność energetyczna Silnika Cieplnego Gazowo ParowegoSCGP |
|
|
Sprawność energetyczna Silnika Cieplnego Gazowo Parowego SCGP. Zaletą Silnika SCGP w porównaniu ze znanymi silnikami cieplnymi gazowymi jest uzyskanie pracy silnika parowego nie obarczonej wzrostem zużycia paliwa. Podając do silniku SCGP 100 kilowatów mocy cieplnej paliwa, uzyskamy (tradycyjnie) 40 kilowatów mocy mechanicznej z pracy silnika cieplnego gazowego (tradycyjnego spalinowego mającego sprawność energetyczną 40 procent) , Zakładając że pomimo zaizolowania termicznego korpusu silnika SCGP względem otoczenia, do atmosfery ucieknie nam 10 kilowatów mocy, to silnik parowy otrzyma do dyspozycji 50 kilowatów mocy cieplnej, a ponieważ silniki parowe (też turbiny parowe) mają sprawność około 40 procent ,to z tych 50 kilowatów mocy cieplnej, silnik parowy wytworzy (50 razy 40 procent) 20 kilowatów mocy mechanicznej. Zatem moc Silnika SCGP będąca sumą mocy silnika cieplnego gazowego i silnika cieplnego parowego wyniesie 40 kilowatów dodać 20 kilowatów czyli 60 kilowatów. Jak wynika z wyżej przedstawionego toku rozumowania Silnik SCGP uzyska sprawność energetyczną 60 procent, czyli powinien zużywać o okło 30 procent mniej paliwa od znanych i obecni stosowanych silników spalinowych (cieplnych). Możliwa jest również koncepcja silnika SCGP, w której komora spalania pracuje naprzemiennie (cyklicznie) raz jako silnik cieplny gazowy a następnie jako silnik parowy. Taka koncepcja nie ingeruje w proces spalania paliwa. W proces spalania paliwa nie ingeruje również koncepcja Silnika SCGP w której silnik parowy jest turbiną parową. Wymierne efekty ekonomiczne wynikające z właściwości Silnika SCGP zachęcają do prac związanych z jego wdrożeniem. Pozdrawiam inż. Bogumił Staroszczyk www.el-mech.pl _________________ inż. Bogumił. |
|
Powrót do góry |
|
 |
jaszczur1111
Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 2 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: Nie Gru 14, 2008 11:01 pm Temat postu: |
|
|
Niestety link do strony producenta silników nie działa. |
|
Powrót do góry |
|
 |
jacekg
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 41
|
Wysłany: Czw Gru 18, 2008 5:48 pm Temat postu: |
|
|
poproszę o działający link.. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Bogumił
Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Lis 01, 2009 3:57 am Temat postu: Silnik SCGP. |
|
|
Oto działający link do Producenta silników tytanowych:www.transfer.edu.pl/ircpk/dokumenty/Katalog_MOTO.htm _________________ inż. Bogumił. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Bogumił
Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Lis 01, 2009 4:08 am Temat postu: Silnik SCGP. |
|
|
Po otwarciu tego działającego linka - Jest to siudma oferta technologiczna licząc od dołu. Pozdrawiam inż. Bogumił. _________________ inż. Bogumił. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Bogumił
Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Gru 09, 2009 4:52 am Temat postu: Silnik SCGP. |
|
|
Oto link do Niemieckiej strony, opisującej prowadzone tam prace, nad silnikiem spalinowo parowym. http://nockenmotor.de/html/home_pl.html _________________ inż. Bogumił. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|