Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw Maj 08, 2008 10:07 pm Temat postu: Inwazja mocy, czyli majowy weekend -) |
|
|
Hello
W długi weekend w końcu ruszył zapomniany projekt budowy serii maszyn parowych. Nie było łatwo wrócić do projektu, który rozpoczął się prawie 2 lata temu (kiedy to ukończyliśmy pierwszy prototyp o "numerze seryjnym" 2). Teraz przyszła kolej na numery 1,3 i 4. Chyba już nie wrócimy do tego projektu i dalszej produkcji raczej nie będzie Czas na kolejne zaległe (czytaj "rozgrzebane" projekty)...
Opis: |
Górne denko kotła, zawór bezpieczeństwa, korek wlewu wody i króciec wylotu pary... |
|
Rozmiar pliku: |
21.62 KB |
Obejrzano: |
1577 Raz(y) |

|
Opis: |
Niepowiercony cylinder, tłok bez zakończenia i... komin. |
|
Rozmiar pliku: |
19.98 KB |
Obejrzano: |
1576 Raz(y) |

|
Opis: |
Górna część kotła przed zalutowaniem... |
|
Rozmiar pliku: |
23.05 KB |
Obejrzano: |
1551 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
24.33 KB |
Obejrzano: |
1602 Raz(y) |

|
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw Maj 08, 2008 10:19 pm Temat postu: |
|
|
Hello
c.d. zdjęć.
Opis: |
Prawie wszystko gotowe do montażu - ale przedtem jeszcze czyszczenie i polerowanie... |
|
Rozmiar pliku: |
35 KB |
Obejrzano: |
1659 Raz(y) |

|
Opis: |
Brakuje tylko rurek łączących kotły z cylindrami maszyn. |
|
Rozmiar pliku: |
32.02 KB |
Obejrzano: |
1616 Raz(y) |

|
Opis: |
Inwazja mocy - maszyny gotowe do testów :) |
|
Rozmiar pliku: |
23.89 KB |
Obejrzano: |
1597 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
23.05 KB |
Obejrzano: |
1613 Raz(y) |

|
Opis: |
Kolejny "pierwszy rozruch". |
|
Rozmiar pliku: |
28.31 KB |
Obejrzano: |
1590 Raz(y) |

|
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
sebav
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 12
|
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 8:10 am Temat postu: |
|
|
Cześć jestem nowy na forum ale trochę czytałem o silnikach parowych mugłbyś podać projekt tego silnika lub plan
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 11:54 am Temat postu: |
|
|
Hello
Wstyd się przyznać, ale planów nigdy nie było.
- Do odlania podstaw, jako model była wykorzystywana oryginalna podstawa od maszyny "Bing";
- Osłona palnika była wzorowana na oryginale i dopasowana wymiarami do nowych podstaw;
- Kocioł powstał z normatywnej rury mosiężnej;
- Jako model odlewu koła zamachowego posłużyło przednie koło od lokomobili "Mamod";
- Cylindry i tłoki miały być wykorzystane w innym projekcie, ale akurat okazało się, że tu pasują...
- Detale wymagające precyzyjnej obróbki generalnie miały swoje szkice, ale gdzieś zaginęły w pomroce dziejów. Chyba po prostu nie wszyscy podwykonawcy je oddawali... Zresztą "na zewnątrz" wykonywane były tylko "gabaryty" wymagające frezowania lub toczenia. Szczegóły i mniejsze detale powstawały we własnym zakresie, a szkice były sporządzane na przypadkowych materiałach...
- Nie wszystkie zastosowane rozwiązania okazały się "szczęśliwe". Gdybyśmy musieli robić to jeszcze raz, to pewne rzeczy zrobilibyśmy zupełnie inaczej.
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
sebav
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 12
|
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 9:20 pm Temat postu: |
|
|
mi się wydaje że tłok cylinder i ta blacha co są te dwie dziury wlot i wylot pary to są rzeczy bardzo trudne do wykonania mógłbyś opisać jak to wyliczałeś ewentualnie jakiś rysunek
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Maj 12, 2008 2:32 pm Temat postu: |
|
|
Hello
sebav napisał: | mi się wydaje że tłok cylinder i ta blacha co są te dwie dziury wlot i wylot pary to są rzeczy bardzo trudne do wykonania mógłbyś opisać jak to wyliczałeś ewentualnie jakiś rysunek |
Jeżeli się to wyliczy, to wykonanie tego faktycznie jest uciążliwe i wymaga dużo precyzji. Można jednak zrobić to w inne sposób.
Na etapie projektu dobrać oś obrotu, tak aby w miejscy gdzie mają być otwory było możliwie duże wychylenie cylindra - ponieważ mają być tam dwa otwory (wlot i wylot pary) i co najmniej do jednego z nich będzie musiała być dolutowana rurka.
Następnie, gdy już wykona się cylinder, wspornik z powierzchnią do której będzie przylegać i wykorbienie wału korbowego, należy ustawić wał korbowy (cylinder) w odpowiednich pozycjach (przeciętnie są to skrajne pozycje) i wtedy przewiercać (raz w jednej skrajnej pozycji i raz w drugiej) - jednocześnie przez wspornik (blachę) i cylinder. Oczywiście wiercimy w tych miejscach, w których mają być umieszczone wlot i wylot pary. Jeżeli będzie to ładnie przemyślane/zaprojektowane i dokładnie wykonane, to okaże się na końcu, że w cylindrze będzie tylko jeden otwór. Jednak w wypadku gorszego przemyślenia/wykonania w cylindrze będą dwa otwory - ale o ile tylko cylinder będzie dobrze przylegał do wspornika, to nikomu nie będzie to przeszkadzać.
PS. Nie "dziury", a "otwory".
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Gru 21, 2008 9:40 pm Temat postu: |
|
|
Hello
Szakal napisał: | A jak działa zawór bezpieczeństwa w tym cudeńku? Nie widzę od spodu otworów, którymi para by wylatywała.
|
Otwór przez który przechodzi trzpień grzybka zaworowego jest na tyle duży, że to przez niego uchodzi para jak zawór się otworzy...
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw Gru 25, 2008 1:39 am Temat postu: |
|
|
Witam!
Nie wiem czy ktoś zrozumie ten schemat, a jeśli tak to czy dobrze rozumiem zasadę działania tego zaworku?
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
94.19 KB |
Obejrzano: |
1558 Raz(y) |

|
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw Gru 25, 2008 9:23 pm Temat postu: |
|
|
Hello
Szakal napisał: | Nie wiem czy ktoś zrozumie ten schemat, a jeśli tak to czy dobrze rozumiem zasadę działania tego zaworku? |
Dokładnie tak. Aczkolwiek nie należy zapominać o uszczelce pod "grzybkiem".
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw Gru 25, 2008 10:59 pm Temat postu: |
|
|
Jak co to będę o tym pamiętał
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią Lip 17, 2009 11:14 pm Temat postu: |
|
|
Czy te silniczki są na sprzedaż? Jeśli tak to na ile je wyceniasz?
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob Lip 25, 2009 7:49 pm Temat postu: |
|
|
Hello
Nie są na sprzedaż... Gdyby były na sprzedaż, to uwzględniając nakład pracy byłyby droższe od złota W każdym razie chyba były nawet bardziej pracochłonne niż "duże" stirlingi.
BTW: Widziałeś na stronie nasze tegoroczne kreacje ( http://www.technique.pl/index.php?p=425 ) ? Też nie są na sprzedaż
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon Lip 27, 2009 1:25 pm Temat postu: |
|
|
A masz jakikolwiek na sprzedaż?
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Sie 03, 2009 7:36 pm Temat postu: |
|
|
Hello
Szakal napisał: | A masz jakikolwiek na sprzedaż? |
Aktualnie nie...
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|