Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Augi
Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 20 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 3:17 pm Temat postu: Czy ktoś wie, co to jest ? |
|
|
Witam wszystkich. Mam pytanie, prośbę do znawców tematu. W maszynach parowych, dwu, trzy cylindrowych systemu marines - gdzie cylindry ustawione są pionowo, bardzo często, za cylindrami, znajduje się poziomo ustawiony duży walec - cylinder. Bywa, że swoją średnicą przekracza znacznie średnicę cylindrów. Co to jest ? Do czego służy. Jeżeli ktoś wie coś na ten temat, to bardzo proszę o informację. Pozdrawiam wszystkich. Do usłyszenia.
_________________ Augi |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie Cze 14, 2009 10:42 am Temat postu: |
|
|
Masz jakieś zdjęcie/obrazek tego elementu, bo tak to możemy wspólnie pogłówkować
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Augi
Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 20 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie Cze 14, 2009 8:54 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
To jest ten element widoczny na zdjęciu. Duży cylinder. Jaką spełnia rolę. Dzięki pozdrawiam
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
47.8 KB |
Obejrzano: |
2200 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
37.5 KB |
Obejrzano: |
2065 Raz(y) |

|
_________________ Augi |
|
Powrót do góry |
|
 |
Teigrek
Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 100 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Nie Cze 14, 2009 9:22 pm Temat postu: |
|
|
Nie znam się na silnikach okrętowych.
Wygląda mi to na jakiś wymiennik ciepła, od góry gubą rurą wpływa para odlotowa, a te dwie ruruki w denku to pewnie wlot i wylot czynnika chłodzącego, wewnątrz tego walczaka prawdopodobnie tworzą wężownicę, przy jednej rurce widac pompę obiegową napędzaną od wału.
Pytanie tylko do czego ta instalacja służyły? Do kondensowania pary odlotowej? Do pozyskiwania ciepła w celu ogrzewania czegoś (ładowni, kabin)?, Może do jednego i drugiego?
/\/\
/\/\
|
|
Powrót do góry |
|
 |
witek
Dołączył: 08 Sty 2007 Posty: 71 Skąd: Opole
|
Wysłany: Nie Cze 14, 2009 10:24 pm Temat postu: |
|
|
Może to jest kondensor. Wtrysk zimnej wody do wnętrza spowoduje skondensowanie pary odlotowej i powrót w postaci skroplin do obiegu zamknietego wody/pary.
_________________ www.mikromaszyny.eu |
|
Powrót do góry |
|
 |
Augi
Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 20 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie Cze 14, 2009 10:29 pm Temat postu: |
|
|
Potrzebuję bliższych informacji na temat tych urządzeń. Czy ktoś może pomóc? Pozdrawiam wszystkich i dzięki za odpowiedzi
_________________ Augi |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon Cze 15, 2009 10:34 am Temat postu: |
|
|
No to jest coś w stylu skraplacza Ale się rozpisałem
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
JacekZ
Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 4
|
Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 10:49 pm Temat postu: |
|
|
Skraplacz w silnikach okrętowych to konieczność. O ile w jednostkach śródlądowych można do zasilania kotła użyć wody zaburtowej to na morzu jest tylko jedna możliwość - skraplanie pary odlotowej. W Polsce można obejrzeć dwie okrętowe siłownie parowe: tłokową na "Sołdku" i turbinową na "Błyskawicy".
Na "Sołdku" skraplacz jest na wysokości cylindrów na prawej burcie, na "Błyskawicy" skraplacze zamontowano pod turbinami niskiego ciśnienia - daje to krótki przewód z turbiny do skraplacza. Skraplacze są typu rurkowego, czynnikiem chłodzącym jest woda zaburtowa. natryskowy spowodowałby dostawanie się słonej wody do obiegu wody kotłowej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pastor
Dołączył: 03 Sie 2007 Posty: 112 Skąd: Ś-ca
|
Wysłany: Sro Paź 13, 2010 8:05 am Temat postu: |
|
|
JacekZ napisał: | Skraplacz w silnikach okrętowych to konieczność. O ile w jednostkach śródlądowych można do zasilania kotła użyć wody zaburtowej to na morzu jest tylko jedna możliwość - skraplanie pary odlotowej. W Polsce można obejrzeć dwie okrętowe siłownie parowe: tłokową na "Sołdku" i turbinową na "Błyskawicy".
Na "Sołdku" skraplacz jest na wysokości cylindrów na prawej burcie, na "Błyskawicy" skraplacze zamontowano pod turbinami niskiego ciśnienia - daje to krótki przewód z turbiny do skraplacza. Skraplacze są typu rurkowego, czynnikiem chłodzącym jest woda zaburtowa. natryskowy spowodowałby dostawanie się słonej wody do obiegu wody kotłowej. |
Ciekawy temat. Małe pytanie - jak wymuszony był obieg wody zaburtowej przez skraplacz? Specjalną pompą, czy jakoś inaczej?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|