Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co to jest?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Augi



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw Lut 22, 2007 2:31 pm    Temat postu: Co to jest? Odpowiedz z cytatem

Mam prośbę, czy ktoś wie do czego służy, co to za urządzenie widoczne na zdjęciu na samym dole po lewej stronie. Widać dochodzący wodzik. Czy to pompa oleju, czy inżektor? Czy ktoś spotkał się z czymś takim wcześniej?


parowóz.jpg
 Opis:
 Rozmiar pliku:  192.83 KB
 Obejrzano:  3172 Raz(y)

parowóz.jpg



_________________
Augi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
witek



Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 71
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw Lut 22, 2007 6:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piękna maszynka.
Pompa oleju to nie będzie, inżektor też nie.
Jeżeli nie jest to tylko ozdobnik, to prawdopodobnie będzie to układ do wykonywaniu nawrotu, czyli do zmiany kierunku pracy silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Teigrek



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 100
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Lut 22, 2007 8:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jakiś wichajster to sterowania rozrządem, widać dwa cięgna wychodzące z niego do wału stawidła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Augi



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw Lut 22, 2007 9:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ta mszynka jest na Allegro. Będzie jeszcze przez dwa dni. Można zobaczyć więcej zdjęc. Zastanawiam się dlaczego to wygląda jak mały cylinder. Urządzenie nawrotne sterowane ciśnieniem pary? Nie słyszałem o czymś takim wcześniej.
_________________
Augi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Lut 22, 2007 9:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Zgodnie z opisem z Allegro kol. Witek ma rację - maszyna wygląda jakby była wyposażona w coś na kształt mechanizmu rewersyjnego, jednocześnie poprzez zmianę faz rozrządu sterującego prędkością obrotową. Tak wynika z obserwacji i opisu Rolling Eyes

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Teigrek



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 100
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Lut 22, 2007 11:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Augi napisał:
Urządzenie nawrotne sterowane ciśnieniem pary? Nie słyszałem o czymś takim wcześniej.

Takie mechanizmy były stosowane na parowozach, z tym że tam stosowano sprężone powietrze (z ukł. hamulcowego), ale w razie awarii można było przełączyć na zasilanie parą. Urządzenia te były zabudowywane na wielkich parowozach amerykańskich i znacznie ułatwiały obsługę wielkich stawideł, które przenosiły znaczne siły. W Europie takich pneumatycznych stawideł właściwie nie stosowano, ale na PKP była jedna seria parowozów wuposażona te urządzenia - Ty246, były to parowozy produkcji amerykańskiej. Były to najpotężniejsze parowozy jakie kiedykolwiek pracowały na PKP, ważyły prawie 200 ton.
Aczkolwiek ta maszynka z allegro wygląda na sterowaną ręcznie.


Ostatnio zmieniony przez Teigrek dnia Czw Lut 22, 2007 11:48 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Teigrek



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 100
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Lut 22, 2007 11:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szdowk napisał:
poprzez zmianę faz rozrządu sterującego prędkością obrotową. Tak wynika z obserwacji i opisu Rolling Eyes

Pozwolę sobie na drobne wyjaśnienie Smile Zmianę prędkośći obrotowej można nazwać efektem ubocznym zmieniania faz rozrządu, widocznym gdy silnik jest mocno obciążony, ciśnienie pary jest niedostateczne lub gdy kamień jarzma jest w środkowym połorzeniu albo blisko niego. Głównym zadaniem zmieniania faz rozrządu jest zmniejszanie rozchodu pary w miarę wzrosu prędkości lub zmniejszenia obciążenia. Czyli oszczędzanie pary poprzez ograniczanie mocy silnika kiedy nie jest już ona potrzebna, np. po pokonaniu oporów ruchu związanych z rozruchem pociągu -tutaj w miarę wzrostu prędkości można zmniejszać stopień napełnienia cylindra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Augi



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Lut 23, 2007 1:02 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za informacje
_________________
Augi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Cze 19, 2007 2:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Wracając do parowozów, czy Ty51 nie jest przerobionym Ty246 Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Teigrek



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 100
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Cze 20, 2007 6:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szakal napisał:
Witam!
Wracając do parowozów, czy Ty51 nie jest przerobionym Ty246 Question

Nie, Ty51 to całkowicie polska konstrukcja, od podstaw projektowana i budowana w kraju. Aczkolwiek polscy inżynierowie projektując "stokera" czyli "stalińca" czyli Ty51 wzorowali się na nowoczesnych rozwiązaniach amerykańskich zastosowanych w "trumanie" czyli Ty246 i z tąd podobieństwo tych dwóch maszyn.
pozdrawiam MM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JacekZ



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 4

PostWysłany: Pon Wrz 06, 2010 10:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wzorcem dla Ty51 był Ty246-19 który w bodajże 1949 roku został oddelegowany do HCP jako wzorzec. Nastawnicę pneumatyczną miały Ty246 od 1 do 30 oraz jeden Tr203 o nieznanym numerze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group