Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Augi
Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 20 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw Lut 22, 2007 2:31 pm Temat postu: Co to jest? |
|
|
Mam prośbę, czy ktoś wie do czego służy, co to za urządzenie widoczne na zdjęciu na samym dole po lewej stronie. Widać dochodzący wodzik. Czy to pompa oleju, czy inżektor? Czy ktoś spotkał się z czymś takim wcześniej?
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
192.83 KB |
Obejrzano: |
3172 Raz(y) |
|
_________________ Augi |
|
Powrót do góry |
|
|
witek
Dołączył: 08 Sty 2007 Posty: 71 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw Lut 22, 2007 6:59 pm Temat postu: |
|
|
Piękna maszynka.
Pompa oleju to nie będzie, inżektor też nie.
Jeżeli nie jest to tylko ozdobnik, to prawdopodobnie będzie to układ do wykonywaniu nawrotu, czyli do zmiany kierunku pracy silnika.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Teigrek
Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 100 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Czw Lut 22, 2007 8:01 pm Temat postu: |
|
|
To jakiś wichajster to sterowania rozrządem, widać dwa cięgna wychodzące z niego do wału stawidła.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Augi
Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 20 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw Lut 22, 2007 9:08 pm Temat postu: |
|
|
Ta mszynka jest na Allegro. Będzie jeszcze przez dwa dni. Można zobaczyć więcej zdjęc. Zastanawiam się dlaczego to wygląda jak mały cylinder. Urządzenie nawrotne sterowane ciśnieniem pary? Nie słyszałem o czymś takim wcześniej.
_________________ Augi |
|
Powrót do góry |
|
|
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw Lut 22, 2007 9:38 pm Temat postu: |
|
|
Hello
Zgodnie z opisem z Allegro kol. Witek ma rację - maszyna wygląda jakby była wyposażona w coś na kształt mechanizmu rewersyjnego, jednocześnie poprzez zmianę faz rozrządu sterującego prędkością obrotową. Tak wynika z obserwacji i opisu
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
|
Teigrek
Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 100 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Czw Lut 22, 2007 11:24 pm Temat postu: |
|
|
Augi napisał: | Urządzenie nawrotne sterowane ciśnieniem pary? Nie słyszałem o czymś takim wcześniej. |
Takie mechanizmy były stosowane na parowozach, z tym że tam stosowano sprężone powietrze (z ukł. hamulcowego), ale w razie awarii można było przełączyć na zasilanie parą. Urządzenia te były zabudowywane na wielkich parowozach amerykańskich i znacznie ułatwiały obsługę wielkich stawideł, które przenosiły znaczne siły. W Europie takich pneumatycznych stawideł właściwie nie stosowano, ale na PKP była jedna seria parowozów wuposażona te urządzenia - Ty246, były to parowozy produkcji amerykańskiej. Były to najpotężniejsze parowozy jakie kiedykolwiek pracowały na PKP, ważyły prawie 200 ton.
Aczkolwiek ta maszynka z allegro wygląda na sterowaną ręcznie.
Ostatnio zmieniony przez Teigrek dnia Czw Lut 22, 2007 11:48 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Teigrek
Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 100 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Czw Lut 22, 2007 11:46 pm Temat postu: |
|
|
szdowk napisał: | poprzez zmianę faz rozrządu sterującego prędkością obrotową. Tak wynika z obserwacji i opisu |
Pozwolę sobie na drobne wyjaśnienie Zmianę prędkośći obrotowej można nazwać efektem ubocznym zmieniania faz rozrządu, widocznym gdy silnik jest mocno obciążony, ciśnienie pary jest niedostateczne lub gdy kamień jarzma jest w środkowym połorzeniu albo blisko niego. Głównym zadaniem zmieniania faz rozrządu jest zmniejszanie rozchodu pary w miarę wzrosu prędkości lub zmniejszenia obciążenia. Czyli oszczędzanie pary poprzez ograniczanie mocy silnika kiedy nie jest już ona potrzebna, np. po pokonaniu oporów ruchu związanych z rozruchem pociągu -tutaj w miarę wzrostu prędkości można zmniejszać stopień napełnienia cylindra.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Augi
Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 20 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią Lut 23, 2007 1:02 am Temat postu: |
|
|
Dzięki za informacje
_________________ Augi |
|
Powrót do góry |
|
|
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto Cze 19, 2007 2:03 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Wracając do parowozów, czy Ty51 nie jest przerobionym Ty246
|
|
Powrót do góry |
|
|
Teigrek
Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 100 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Sro Cze 20, 2007 6:56 pm Temat postu: |
|
|
Szakal napisał: | Witam!
Wracając do parowozów, czy Ty51 nie jest przerobionym Ty246 |
Nie, Ty51 to całkowicie polska konstrukcja, od podstaw projektowana i budowana w kraju. Aczkolwiek polscy inżynierowie projektując "stokera" czyli "stalińca" czyli Ty51 wzorowali się na nowoczesnych rozwiązaniach amerykańskich zastosowanych w "trumanie" czyli Ty246 i z tąd podobieństwo tych dwóch maszyn.
pozdrawiam MM
|
|
Powrót do góry |
|
|
JacekZ
Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 4
|
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 10:25 pm Temat postu: |
|
|
Wzorcem dla Ty51 był Ty246-19 który w bodajże 1949 roku został oddelegowany do HCP jako wzorzec. Nastawnicę pneumatyczną miały Ty246 od 1 do 30 oraz jeden Tr203 o nieznanym numerze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|