Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacekg
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 41
|
Wysłany: Sob Gru 13, 2008 5:30 pm Temat postu: Nietypowe rozwiązanie |
|
|
Witam. Na jednym z for znalazłem zdjęcie (gif) przedstawiające maszynę parową. I mam takie pytanie, czy to się sprawdzi i czy może ktoś to wykonał. Jeśli tak proszę o opisy.
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
66.97 KB |
Obejrzano: |
909 Raz(y) |

|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie Gru 14, 2008 2:24 pm Temat postu: |
|
|
Też to widziałem, w teorii wydaje mi się, że powinno działać, ale w praktyce to nie wiem
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Andrzej
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 14 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Nie Gru 14, 2008 3:44 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Myślę, że jest za mała różnica ciśnień,ciśnienie przeciw ciśnieniu.Sprawność wydaje mi sie bardzo mała. Na obrazku elegancko to działa!
Andrzej
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Gru 14, 2008 10:34 pm Temat postu: |
|
|
Hello
Na swój sposób będzie działać. Rozwiązanie to znajduje zastosowanie w modelarskich silnikach na CO2 (15 lat temu do nabycia w CSH - teraz nie wiem) i w silnikach na sprężone powietrze.
_________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Pastor
Dołączył: 03 Sie 2007 Posty: 112 Skąd: Ś-ca
|
Wysłany: Pon Gru 15, 2008 11:49 am Temat postu: |
|
|
szdowk napisał: | Rozwiązanie to znajduje zastosowanie w modelarskich silnikach na CO2 (15 lat temu do nabycia w CSH - teraz nie wiem) i w silnikach na sprężone powietrze. |
Dokładnie - było w sprzedazy takie cudo produkcji CCCP Chyba poniewiera mi się jeszcze gdzieś taki silniczek. Regulacje wydajności miał rozwiązana poprzez zmianę wysokości głowicy z zaworkiem kulkowym. Fajne było tez to że można go uruchomić w dowolna stronę . Ciąg przy smigle o średnicy ok 100-120 mm wystraczał do samodzielnego startu z ziemi modelu z balsy o rozpiętości ok 0,6 m.
Gdyby miało to być pędzone parą, to raczej przy dość dużym ciśnieniu, ew. w układzie wielocylidrowym.
O, znalazłem właśnie stronkę producenta z Czech: http://www.gasparin.cz
Popatrzcie tylko na to cacko V12:
[/img]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jacekg
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 41
|
Wysłany: Pon Gru 15, 2008 2:43 pm Temat postu: |
|
|
..czyli można przerobić silnik spalinowy do modeli??...jakie właściwie jest potrzebne ciśnienie? Wyczytałem, że w nabojach CO2 jest ciśnienie robocze 80bar, czy działałby na mniejszym?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|