Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harry88
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 1
|
Wysłany: Sro Paź 31, 2007 10:53 pm Temat postu: Silniki spalinowe |
|
|
Musze napisać referat na temat silników spalinowych, a konkretnie podziału i budowy tych silników. Czy zna ktoś jakąś dobra literature, którą mógłbym wykorzystać do mojego referatu?
Z góry serdecznie dziękuje za kazdą pozycje ksiązkową |
|
Powrót do góry |
|
 |
szdowk
Dołączył: 01 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw Lis 01, 2007 6:39 pm Temat postu: |
|
|
Hello
"Mały Poradnik Mechanika", tom 2, Część czwarta "Silniki Spalinowe Tłokowe"? _________________ Szymon D. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Bogumił
Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob Kwi 05, 2008 8:27 pm Temat postu: Silnik SCGP. |
|
|
Ciekawym rozwiązaniem jest Silnik Cieplny Gazowo Parowy SCGP, w którym roboczym czynnikiem jest gaz azot podgrzewany palącym się paliwem oraz woda zmieniająca stan skupienia z cieczy na parę sprężoną pod wpływem podgrzewania wody, korpusem komory spalania silnika spalinowego i korpusem (wysokotemperaturowym wymiennikiem ciepła) układu wydechowego. Najwięcej o silniku SCGP można się dowiedzieć na FORUM SYRENIARZY i na stronie internetowej www.el-mech.pl _________________ inż. Bogumił. |
|
Powrót do góry |
|
 |
unblack
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią Cze 20, 2008 10:19 pm Temat postu: |
|
|
Nie wiem dlaczego ktoś na siłę chce wepchnąć jakiś "cudowny" silnki
To tania reklama, czy przyniesie korzyść??
Abstrahując od genialnych silników, może oglądnijcie tego genialnego konstruktora, który robi to co dawno już zostało odkryte i świetnie się ma ale chodzi o frajdę robienia
Wprawdzie to japońska strona, ale na szczęście są angielskie opisy:
http://homepage2.nifty.com/modelicengine/
Pozdrawiam:) |
|
Powrót do góry |
|
 |
unblack
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią Cze 20, 2008 10:45 pm Temat postu: |
|
|
Hmmm... ogladnalem sobie schemat i opis silnika Pana Bogumiła, musze przyznac, ze wteorii wyglada to dosc obiecujaco, jednak zastanawia mnie czy ta woda goraca dozowana do ctlindra nie zakloci procesu spalania mieszanki?
Pozdrawiam:) |
|
Powrót do góry |
|
 |
Bogumił
Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob Cze 21, 2008 11:55 pm Temat postu: |
|
|
Idea silnika SCGP jest zachowana równierz przy naprzemiennej pracy cylindra raz ( lub kilka razy ) jako silnik spalinowy, a następnie raz (lub kilka razy) jako silnik parowy. W proces spalania paliwa w cylindrze silnika nie ingeruje również koncepcja silnika SCGP w której jako silnik parowy zastosuje się turbinę parową . Możliwa jest też koncepcja silnika SCGP w której górna powierzchnia denka tłoka pracuje jako silnik spalinowy, a dolna powierzchnia denka tłoka jako silnik parowy. _________________ inż. Bogumił. |
|
Powrót do góry |
|
 |
chrzan49
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 4
|
Wysłany: Sro Lut 19, 2014 2:36 pm Temat postu: |
|
|
Woda wtryskiwana do cylindra ale o odpowiednich parametrach pozwala znacznie poprawić spalanie i osiągi.Stosowane w wyczynie i militarnych.
Pozdrawiam Tomasz
PS A także w wielkich silnikach stacjonarnych. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|