Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
syluch79
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1
|
Wysłany: Sob Maj 19, 2012 5:10 pm Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich.Ostatnio na złomowisku wpadło mi w ręce coś,co przypomina lampę ciśnieniową i chciał bym ją reanimować.Czy ktoś z was orientuje się co to za model i czy da się jeszcze to uruchomić po uszczelnieniu? Ciekawi mnie gdzie się zakłada tą siatkę która daje światło.
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
160.68 KB |
Obejrzano: |
2024 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
204.03 KB |
Obejrzano: |
1976 Raz(y) |

|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
alenstein
Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 3
|
Wysłany: Wto Paź 09, 2012 2:42 pm Temat postu: lampy |
|
|
syluch79 napisał: | Witam wszystkich.Ostatnio na złomowisku wpadło mi w ręce coś,co przypomina lampę ciśnieniową i chciał bym ją reanimować.Czy ktoś z was orientuje się co to za model i czy da się jeszcze to uruchomić po uszczelnieniu? Ciekawi mnie gdzie się zakłada tą siatkę która daje światło. |
To jest angielski bialladin, identyczny jest na 1 czy drugiej stronie tego tematu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
alenstein
Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 3
|
Wysłany: Pią Paź 12, 2012 1:17 pm Temat postu: Petromaxio |
|
|
Witam
Nazywam się Darek i jestem z Ełku, temat lamp jest mi bliski, mam kilka sztuk, Tilleya, Bialladina Anchora i oczywiście Petromaxa. Jako ze zbieram starocie to Petromaxy też są stare, mam 2827 czyli drugowojenne z ładnymi zielonymi daszkami:)Jak na razie poprawnie działa mi jeden, mam problem z rapidami, wszystkie które kupiłem były bez bez kurków przy rapidach, być może zepsute były wyrzucane? Być może ktoś ma oryginalny kurek od starego rapida na zbyciu? Byłbym zainteresowany. Chętnie powymieniałbym uwagi właśnie na temat Petromaxów 2827, dla mnie mają one szczególny urok.
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
75.17 KB |
Obejrzano: |
1992 Raz(y) |

|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CZ@rek
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią Mar 08, 2013 12:32 pm Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich
Od niedawna stałem się posiadaczem lampy PETROMAX w wersji szarej - nie moge zidentyfikować roku produkcji, bo brakuje jednej tabliczki - pozostała ta mówiąca o zakazie używania benzyny.
Faktem jest, że chorowałem na lampę ciśnieniową ponad rok, ale zawsze pojawiały się pilniejsze wydatki. Jednak ile można odkładać takie przyjemności
Kupiłe i jestem bardzo zadowolony.
Na pierwszy ogień poszło czyszczenie zewnętrzne, ale nie za intensywne. Chcę utrzymać ślady jej użytkowania.
Dalszy etap prac został przesunięty na przyszły tydzień, kiedy to mam nadzieję odebrać kilka części, m.in zaworek pompki (niestety obecny mimo napełnienia zbiornika naftą nie otwiera się - tłoczek spręża powietrze ale całe pozostaje w cylindrze). Jak już powstanie ciśnienie będę wiedział w jakim stanie jest rapid oraz czy dysze wymagają wymiany.
A tymczasem czekam.
Zdjęcia zamieszczę jak tylko uda mi się lampę odpalić aby prezentowała się w całej okazałości.
Mam tylko pytanie. Znalazłem taki oto produkt:
http://www.vest.pl/product-pol-7641-Uszczelka-tłoczka-pompki-o-ring.html
Na logike jest to uszczelka na nakrętkę tłoczka, jednak na żadnym schemacie tego nie znalazlem. Spotkał się ktoś z czymś takim??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
barba
Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią Mar 08, 2013 8:43 pm Temat postu: |
|
|
Z tego co pamietam oring który jest pod linkiem to uszczelki tłoka pompki. Były dwa rodzaje tłoków: skórkowany tradycyjny i nowoczesny plastikowy z oringiem. Ja zawsze wolałem te pierwsze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CZ@rek
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob Mar 09, 2013 1:43 pm Temat postu: |
|
|
Czyli jak dobrze rozumiem, to używając tłoczka skórzanego nie będe potrzebował oringów.
Świetnie. Tez jestem zdania, że naturalne tworzywa są lepsze. Do sztucznych potrzeba zawsze jakiś dodatków aby działały tak jak potrzeba.
Tak jeszcze przy okazji.
Przeglądając wątek spotkałem się z rozważaniami na temat używanego paliwa. Obecna cena nafty śwoetlnej jest bardziej niż chora więc temat paliwa do piecyków wydał mi się bardzo interesujący.
Znalazłem w Warszawie firmę, która ma w swojej ofercie paliwo o nazwie Tosaine plus w opakowaniach po 20l. Cena takowego to 150 zł. Jak się odbiera osobiście to cena wynosi 140 zł. Ale to żadna tajemnica, bo nie trudno to wyszukać. Jednak na stronie dystrybutira znalazłem taki oto zapis:
Cytat: | UWAGA: Przypominamy o konieczności wypełnienia przy zakupie przez osoby fizyczne jak i firmy oświadczenia, że nabywane paliwo zostanie przeznaczone do celów opałowych (są to wymogi ustawy o podatku akcyzowym). Pracownicy sklepów pomogą w wypełnieniu druku oświadczenia (niezbędny jest dowód osobisty). Przepraszamy za niedogodności z tym związane. |
Czy używanie tego paliwa w lampie naftowej może byćpodciągnięte pod -cele opałowe-??
Czy ktoś z Forumowiczów zmierzył się może już z tym problemem i ma jakieś informacje?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
alenstein
Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 3
|
Wysłany: Sob Mar 09, 2013 2:11 pm Temat postu: Lampy |
|
|
Mam wrażenie, że to nie jest wina pompki, za skórzanym tłoczkiem jest taki zaworek z kulką, jak w wentylu do roweru i to on może być przyczyną niesprężania powietrza, podejrzewam że tłoczek jest w porządku, jak trzeba będzie to wystawię fotki ale póki co to nie chce mi się lampy rozkręcać
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CZ@rek
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob Mar 09, 2013 5:03 pm Temat postu: Re: Lampy |
|
|
alenstein napisał: | Mam wrażenie, że to nie jest wina pompki, za skórzanym tłoczkiem jest taki zaworek z kulką, jak w wentylu do roweru i to on może być przyczyną niesprężania powietrza, podejrzewam że tłoczek jest w porządku, jak trzeba będzie to wystawię fotki ale póki co to nie chce mi się lampy rozkręcać  |
Nie stawiałem na pomkę z uwagi na to, że powietrze jest w stanie sprężyć. Znczy robi to co umie najlepiej. Jednak z cylinderka powietrze nie jest przedmuchiwane do zbiornika z naftą.
Winny jest na 99% zaworek. Część 10 na poniższym rysunku:
Niestey do dzisiaj nie dysponowałem odpowiednim śrubokrętem płaskim (same krzyżakowe miałem jak na złość). Tak więc wykręcę zaworek, rozbiorę go, i być może trzeba będzie wymienić część #17, o podkładce #83 nie wspominam, bo to oczywiste.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
barba
Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Mar 11, 2013 10:22 am Temat postu: |
|
|
Co do "czerwonki" to nie ma sie czym przejmować. Jeśli chodzi o karę za niezgodne użytkowanie to sie tylko tyczy omijania akcyzy paliwowej dla pojazdów. Tak są jeszcze silniki na naftę! Ja w zeszłym roku przerobilem ok 12x20L kupowanej w marketach nafty. Żadnej kontroli nie miałem. Co do czerwonki to należy uważać na temperaturę tylko.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CZ@rek
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Mar 11, 2013 2:23 pm Temat postu: |
|
|
Dzięki barba za info.
W takim razie wybiorę się po pierwszą banieczkę, jak to nazwałeś, -czerwonki-. Muszę się spieszyć bo kolejna lampa w drodze
A dzisiaj wieczorem konserwacja/regulacja i pierwsze palenie mojego pierwszego Petromaxa.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CZ@rek
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Mar 11, 2013 4:58 pm Temat postu: |
|
|
CZ@rek napisał: |
Mam tylko pytanie. Znalazłem taki oto produkt:
http://www.vest.pl/product-pol-7641-Uszczelka-tłoczka-pompki-o-ring.html
Na logike jest to uszczelka na nakrętkę tłoczka, jednak na żadnym schemacie tego nie znalazlem. Spotkał się ktoś z czymś takim?? |
Udało mi się namierzyć, o co chodzi z w/w oringami. Poniżej schemat - słowa zbyteczne:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CZ@rek
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Mar 12, 2013 1:42 pm Temat postu: |
|
|
Witam ponownie
Pytanie do praktyków, którzy podejmowali się odrestaurowania lampy.
W jaki sposób wyczyścić zbiornik na naftę?? Dojście do wnętrza bardzo słabe.
Użyć jakiejś chemii, potraktować to teperaturą i chemią?? Macie może jakieś patenty??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
barba
Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Mar 12, 2013 9:22 pm Temat postu: |
|
|
Wersja motocyklowa. Nakrętki (m6 bedą dobrze) i fosol tylko potem wypłukać bardzo dobrze i wysuszyć. Potem płucze wodą i aplikuję fertan i przekręcam aby wszystko sie namoczyło nadmiar zlewam (nie zlewać fertanu spowrotem do butelki bo degraduje). Jak fertan wyschnie naftą z nakrętkami płuczę kilka razy. I tyle.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pitupitu
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 6
|
Wysłany: Wto Mar 12, 2013 9:34 pm Temat postu: |
|
|
CZ@rek napisał: | Witam ponownie
Pytanie do praktyków, którzy podejmowali się odrestaurowania lampy.
W jaki sposób wyczyścić zbiornik na naftę?? Dojście do wnętrza bardzo słabe.
Użyć jakiejś chemii, potraktować to teperaturą i chemią?? Macie może jakieś patenty?? |
A z czego ten zbiornik jest zrobiony i w jakim jest stanie?? Co to za lampa? przydałby się jakieś zdjęcia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CZ@rek
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Mar 12, 2013 11:31 pm Temat postu: |
|
|
pitupitu napisał: |
A z czego ten zbiornik jest zrobiony i w jakim jest stanie?? Co to za lampa? przydałby się jakieś zdjęcia. |
Lampa to Petromax 829B z lat 1953-1963 (datę szacuje po konstrukcji rapida, która była w tych latach stosowana). Nie mogę podać konkretnego miesiąca i roku, bo tabliczka, która te dane prezentuje nie występuje na mojej lampie Jest tylko ta mówiąca o tym, żeby nie używać benzyny, ale ona do tych rozważań się nie liczy.
Zdjęcie postaram się załączyć niebawem, ale nie będzie to zdjęcie wnętrza zwbiornika
Chwilowo lampa jest rozłożona na czyniki pierwsze, czeka na podkładki/uszczelki ołowiane #90. Poza tym musze doczyścić rapid. W zbiorniku na wszystkim co możliwe mam coś przypominającego asfalt - czarna substancja oblepiająca wszystko. To cos załatwiło mi zaworek tłoczka (cały), rapid - dysza OK, ale siateczka zaklejone całkowicie, zawór dolny zwrotny tez w całości do wymiany. I właśnie z tego powodu chę zbiornik na naftę nieco oczyścić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|