Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qantas31
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Nie Lut 26, 2012 4:20 pm Temat postu: Remont maszyny zakończony |
|
|
Zgodnie z obietnicą fotki maszyny.
Delikatny remoncik. Nie chciałem utracić piękna słynnej farby młotkowej.
Maszyna wyregulowana i pięknie pracuje.
Pozostało mi ukończyć kociołek...
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
84.35 KB |
Obejrzano: |
1795 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
76.73 KB |
Obejrzano: |
1665 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
80.22 KB |
Obejrzano: |
1668 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
75.9 KB |
Obejrzano: |
1666 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
82.51 KB |
Obejrzano: |
1681 Raz(y) |

|
_________________ qantas31@gmail.com |
|
Powrót do góry |
|
 |
qantas31
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Nie Lut 26, 2012 4:49 pm Temat postu: Kociołek |
|
|
Dodaje kilka fotek kociołka. Nie dawano dopiero uporałem się z wodowskazem.
Teraz czas na manometr, termometr zawór bezpieczeństwa, oraz zawory itp.
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
70.8 KB |
Obejrzano: |
1709 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
76.36 KB |
Obejrzano: |
1699 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
73.58 KB |
Obejrzano: |
1686 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
76.58 KB |
Obejrzano: |
1702 Raz(y) |

|
_________________ qantas31@gmail.com |
|
Powrót do góry |
|
 |
qantas31
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Nie Lut 26, 2012 4:51 pm Temat postu: Kociołek |
|
|
Kolejne fotki kociołka rozwiązania wodowskazu oraz elektro-palenisko. Nowoczesna wersja..... Będzie przypominał PTWM
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
64.58 KB |
Obejrzano: |
1724 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
69.22 KB |
Obejrzano: |
1723 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
72.02 KB |
Obejrzano: |
1655 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
73.93 KB |
Obejrzano: |
1733 Raz(y) |

|
_________________ qantas31@gmail.com |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie Mar 11, 2012 3:06 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Mam takie małe pytanie: jaka jest grubość ścianek kotła?
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
qantas31
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Nie Mar 11, 2012 3:22 pm Temat postu: |
|
|
Już odpowiadam 0,3mm......
_________________ qantas31@gmail.com |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sro Mar 14, 2012 4:30 pm Temat postu: |
|
|
A jakie jest/będzie ciśnienie robocze?
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
qantas31
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Sro Mar 14, 2012 6:22 pm Temat postu: |
|
|
Sadzę że około 0,2MPa Max spokojnie wystarczy do zasilenia Szkolnej Maszyny Parowej
Próby robiłem na sprężonym powietrzu - Działa!
_________________ qantas31@gmail.com |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sro Mar 14, 2012 11:28 pm Temat postu: |
|
|
Dziękuję za odpowiedź. Ja zrobiłem kocioł z puszki po odświeżaczu powietrza(chyba podobna grubość ścianek co w przypadku Twojego kotła), który na sprężonym powietrzu wytrzymuje bez problemu 2,20Bar-a lecz pod parą, z wrzącą wodą wewnątrz i denaturatem pod spodem mam pierta zadawać mu tyle:P W moim przypadku ciśnienie robocze wynosi 0,5-0,7Bar-a max i silniczek działa ok i ma jakąś tam moc:) Poniżej załączam 2 zdjęcia mojego engine-a (pierwszy raz na forum:))
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
243.43 KB |
Obejrzano: |
1641 Raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar pliku: |
225.93 KB |
Obejrzano: |
1639 Raz(y) |

|
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
qantas31
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 12
|
Wysłany: Czw Mar 15, 2012 10:46 am Temat postu: |
|
|
Super!
Szczerze gratuluje udanej fajnej konstrukcji.....
Jak długo kolega pracował na tą konstrukcją?
Naprawdę szczerze Gratuluje.
_________________ qantas31@gmail.com |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szakal
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw Mar 15, 2012 10:41 pm Temat postu: |
|
|
Dziękuję za wyrazy uznania, lecz nie zbudowałem swojego silnika całkiem sam:( Piotr_O wykonał dla mnie cylinder z tłokiem za co jestem mu wdzięczny,
gdyż sam nie miałem tych komponentów z czego wykonać a odlewanie tłoka z cyny wydało mi się na dłuższą metę niezadowalającym rozwiązaniem:/
Nad silnikiem pracowałem jakoś ponad 4 miesiące, głównie dlatego że nie wszystkie surowce na wykonywanie maszyny miałem pod ręką a poza tym
eksperymentowałem z różnymi koncepcjami zaworu bezpieczeństwa oraz sposobami połączenia manometru i rurki wlotowej ze szczytem zbiornika.
Nie pracowałem codziennie, zdarzyło mi się mieć kilka dłuższych przerw w budowie.
Po dopięciu projektu na ostatni guzik zrobię na forum osobny wątek nt. procesu twórczego:D
Pozdrawiam!
_________________ .::Szakal::. |
|
Powrót do góry |
|
 |
klikatec
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 3
|
Wysłany: Czw Mar 07, 2013 5:56 pm Temat postu: Re: Maszyna Parowa 1967 |
|
|
qantas31 napisał: | Na wstępie Bardzo Dziękuje koledze Witkowi.
Załączam kilka fotek przed renowacją i rozbiórką...... |
Szukam elementy tych silników parowych. Cokolwiek? Email: karbo.ok @ centrum.cz
Hallo. I am looking for extra parts of this steam engines. Do you have anything? Thanks all the best.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|