Forum technique.pl Strona Główna technique.pl
Forum poświęcone technice rządzonej przez inżynierów :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moja maszyna Parowa Dwucylindrowa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buldozer



Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Opoczno

PostWysłany: Czw Gru 24, 2009 9:27 pm    Temat postu: Moja maszyna Parowa Dwucylindrowa Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich.
Na początek chciałem się przywitać, gdyż jestem tu nowy.
Nazywam się Piotrek, liczę sobie już 17 wiosen i jednym z moich zainteresowań są maszyny parowe.
Jak większość z was moim przedmiotem zainteresowań są maszyny parowe, chciałbym przedstawić "Owoc" mojej pracy, prosty lecz według mnie piękny.
Sami oceńcie Very Happy
A i jeszcze oto link do filmiku xD
http://www.youtube.com/watch?v=40mNSno89r4



DSC00575.JPG
 Opis:
 Rozmiar pliku:  89.67 KB
 Obejrzano:  1188 Raz(y)

DSC00575.JPG



DSC00574.JPG
 Opis:
 Rozmiar pliku:  90.57 KB
 Obejrzano:  1170 Raz(y)

DSC00574.JPG



DSC00573.JPG
 Opis:
 Rozmiar pliku:  115.16 KB
 Obejrzano:  1198 Raz(y)

DSC00573.JPG


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Gru 25, 2009 1:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

Wygląda bardzo obiecująco. Chyba komora spalania wymaga dopracowania Wink
Czy to "niebieskie" na kole zamachowym to uzwojenia planowanej prądnicy?

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Buldozer



Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Opoczno

PostWysłany: Pią Gru 25, 2009 6:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Tak to "uzwojenie" z silnika od napędu FDD (dyskietek) Very Happy i masz racje wymaga dopracowania ale z braku czasu (szkoła) narazie biedzie tak jak jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Szakal



Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Gru 26, 2009 9:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Patrząc na filmik to stwierdzam, że kociołek jest trochę mało wydajny, to pewnie przez niedopracowaną komorę spalania, ale ogólnie silnik wygląda bardzo obiecująco ;D Obuduj chociaż trochę komorę spalania to od razu zmniejszy się niewydolność parowa.
_________________
.::Szakal::.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Buldozer



Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Opoczno

PostWysłany: Nie Gru 27, 2009 8:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szakal napisał:
Patrząc na filmik to stwierdzam, że kociołek jest trochę mało wydajny, to pewnie przez niedopracowaną komorę spalania, ale ogólnie silnik wygląda bardzo obiecująco ;D Obuduj chociaż trochę komorę spalania to od razu zmniejszy się niewydolność parowa.

Witaj.
Kociołek jest wydajny Ale, nie ma zaworu do pary i nie ma jak "narazie" możliwości "gromadzenia" pary. to pewnie kwestia czasu ja tylko pojawi się "zaworek" i manometr z prawdziwego zdarzenia, bo ten jest uszkodzony Embarassed i co do "obudowania" kiciołka... zdało by się Very Happy , bo po każdym użyciu jest cały w sadzy :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
purchaw090293



Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 9

PostWysłany: Nie Gru 27, 2009 11:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Musisz używać odpowiedniego paliwa, no i oczywiście dostęp do tlenu - bardzo ważny element. Jak każdy wie przy spalaniu niecałkowitym wydziela się sadza Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
sajmon



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 10

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2011 11:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...

Ostatnio zmieniony przez sajmon dnia Sob Kwi 30, 2011 12:17 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sajmon



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 10

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2011 11:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ostatnio zmieniony przez sajmon dnia Sob Kwi 30, 2011 12:19 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sajmon



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 10

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2011 12:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ostatnio zmieniony przez sajmon dnia Sob Kwi 30, 2011 12:19 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szdowk



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Kwi 28, 2011 6:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hello

sajmon napisał:
A tu link
http://www.youtube.com/watch?v=q5x61tbgxn8


Fajna! Very Happy
Jakie są jej rozmiary?

_________________
Szymon D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sajmon



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 10

PostWysłany: Pią Kwi 29, 2011 11:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>....

Ostatnio zmieniony przez sajmon dnia Sob Kwi 30, 2011 12:20 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sajmon



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 10

PostWysłany: Pią Kwi 29, 2011 11:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>.

Ostatnio zmieniony przez sajmon dnia Sob Kwi 30, 2011 12:20 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Buldozer



Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Opoczno

PostWysłany: Pią Kwi 29, 2011 10:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sajmon napisał:
A to efekt mojej pracy podczas długich zimowych wieczorów.


Nie chcę się czepiać ale "nie ładnie" z Twojej strony, że prezentujesz Swoją konstrukcje w "poniekąd" Moim temacie. Czy tak trudno założyć nowy? jedyne podobieństwo tych silników to, że są dwucylindrowe i oscylacyjne lub jak ktoś woli z wahliwym cylindrem... Pozostawiam Ci to do przemyślenia.

P.S. Poza tym uważam, że to udana konstrukcja
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum technique.pl Strona Główna -> Budowa i eksploatacja (MP/SE) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Na tym forum nie możesz dołączać plików
Możesz pobierać pliki z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group